[Librezale] Euskararen aholku batzordeko mezua

Alexander Gabilondo alexgabi a bildua disroot.org
Ost, Maiatza 5, 23:00:09, CEST 2021

Aupa,

Gaur, hiru proposamen botako ditut:

Batetik, hiztegigintza digitalari begira lehen eta bigarren
hezkuntzarako *euskara-euskara hiztegi digital* egokirik ez dut
ezagutzen. Euskaltzaidiarena dago, Egungo Euskara Hiztegia, Harluxet...
baina nik inpresioa daukat ikastetxeetan ez direla erabiltzen hainbat
arrazoiengatik: interfaze konplexua edo zaharkituak, adibide falta,
mugikorretarako aplikaziorik ez. Hori dela eta, baina ez horregatik
bakarrik, ikastetxeetan gehien erabiltzen den hiztegia, nire ustez,
Elhuyarrekoa da. Alegia eusakara-gaztelera hiztegia. Ikasle batek ez
badaki 'urdaila' zer den Elhuyarren begiratu eta, ah! /estómago/.
Ikastetxe gehienetan ingelesa, euskara eta frantsesa gazteleraren
gainean ikasten da. Eta, neurri batean, irakasleek ez dutelako ezagutzen
euskara-euskara hiztegi bat. Paperezko Harluxetak desagertzen ari dira
eta ordezko digitalik ez da erabiltzen.

Bigarrena, hezkuntzarekin lotuta ere. EAEko Hezkuntza Sailaren politikei
esker ikastetxeentzat geroz eta zailagoa da ordenagailuen sistema
eragileak eta aplikazioak euskaraz edukitzea. Sistema, aplikazioak,
hodeia eta plataformak euskaraz bermatzen duen bakarra software librea
da eta Hezkuntza Sailak software librea erabiltzeko geroz eta oztopo
handiagoak jartzen ditu. Ikastetxe publikoen autonomia lurraren altueran
uzteko bigarren hezkuntzako ordenagailuen ordez orain errenting edo
alokairuzko chromebookak  eta Windows soilik duten ordenagailuak
hornituko ditu. Ikastetxearenak ez direnez ezingo dute euskarazko
sistema edo aplikazio libreak instalatu. Beraz, gailuak euskararik gabe
edo zulo handiekin erabili beharko dituzte ikasleak.  Eskaera da
euskarazko softwarea erabili nahi duten ikastetxeei aukera ematea
Luberri edo *euskara erabiltzen duten bestelako sistema eta aplikazio
libreak instalatu ahal izatea*.

Azkenik, administrazio osoari begira hirugarren eskaera: euskarazko
software librea erabiltzen duten ikastetxeei edo udalei -Pasaiakoa
eredu- Jaurlaritzak -eta Aldundiek- formatu pribatiboko formulario,
makroak dituzten Excel kalkulu orriak eta abar bidaltzen dizkigute eta
horrek euskarazko sistemak eta aplikazioak erabiltzea eragozten du.
Eskaera da Jaurlaritza eta Aldundietatik bidaltzen diren dokumentuak,
euskaraz bidaltzeaz gain, *euskarazko softwarea ireki dezaketen formatu
estandar irekian bidaltzea*.

Gaurko nahiko. Barkatu txapa.

Alex

21/5/5 07:58(e)an, Ander Elortondo , Librezale-en bidez igorleak idatzi
zuen:
> Kaixo Alex:
>
> Zuen eta edonoren proposamenak entzuteko prest. Zuekin komentatu eta
> gero mahaiganeratzeko prest egoki ikusiz gero. EZ eskatu windoes
> gazteleraz lehenestea ;-)
>

> Ander.
>

> 21/5/4 22:22(e)an, Alexander Gabilondo , Librezale-en bidez igorleak
> idatzi zuen:

>>> Txopi.