[Librezale] Fruit Radar euskaratzen

gorkaazkarate a bildua ni.eus gorkaazkarate a bildua ni.eus
Ast, Abu 13, 20:52:47, CEST 2020

> [...]
> dezaket/gu:
> https://www.transifex.com/mundraub-android/mundraub-android-app/
>
> App horretan sartutako datuak app-ean bertan kontsultatu daitezke baina
> ondo ulertu badut, baita webgune honetan ere (nik azken egunotan
> gehitutakoak oraindik ez dira mapa honetan ikusten):
> https://mundraub.org/map
>
> Hemen ere mapa bat dago eta app-ak bertako datuak ere aipatzen ditu
> baina informazio pixka bat desberdina duela dirudi:
> https://na-ovoce.cz/map/
>
> Beste mapa honekin berdina (honek puntuak OMS gainean erakutsi ordez

Hepa Txopi,

berriro ere ur handitan sartu zara... Ea hurrengo egunotan tartetxo bat
lortzen dudan apurtxo bat laguntzeko.

Sortu duzun zerrenda horretan ekarpentxo bat edo beste egiten saiatu
naiz, azkar batean...

> https://cryptpad.fr/pad/#/2/pad/edit/2YCFhEB1+s3BxGr2wlfbWOTv/

Horretan bakarrik sartu naiz, beste esteketan oraindik ez dut klik egin.

Kontu txiki pare bat:

* fruitu/fruta hitzen artean, hobetsi lehenengoa, Euskaltzaindiak
aholkatzen duen legez (fruta: Heg.).

* glosario bat egiten ari zarenez, kendu fruituen izenen -a artikulua.
(Uste dut gehienak kenduta ditudala).

---

Noiz edo noiz Wikipediako Txokoan iritzi trukaketa nahiko luzeak egon
dira txori edo landare baten izenaren inguruan. (Izen bakar baten
inguruan! Zuk zerrenda luze bat daukazu aurrean!).

Euskaraz naturari loturiko hitz asko dauzkagu. Asko. Bai, asko eta asko.
Eta horietako asko finkatu gabe. Halako hitza bi tokitan erabiltzen da
animalia edo landare desberdinak izendatzeko. Halako animaliak hamaika
izen[3]. Halako hitza ez dakit noiz dokumentatu zen esanahi batekin
baina gaur egun...

Wikipedian kontu horietan idazten dutenen artean bi iritzi daude;
muturretan: 1. erabil ditzagun beti izen zientifiko latindarrak eta
kito. 2. Izen arruntekin saiatuko gara.

Bi muturren artean, espektro osoa, jakina.

Proposatzen duzun lan hori, eremu semantiko hori, informatikatik
urrutitxo, Librezale kideentzako baino, agian, egokiago Wikipediako
Txokorako[1] edo ItzuL posta-zerrendarako[2], ezta? (Badakit noiz edo
noiz bi txoko horietan ibili zarela, beraz beheko estekak zuretzat
baino, Librezale hasiberrienentzat dira ;-)

[1] https://eu.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Txokoa
[2] https://eizie.eus/eu/baliabideak/posta_zerrendak/itzul

[3] Adibidez: https://txoriak.eus/txoriak/txoria_bilatu?search=txonta