[Librezale] WordPress glosarioa

Dooteo dooteo a bildua zundan.com
Ast, Aza 3, 12:24:09, CET 2016

Egunon guztioi,

Mezuaren amaieran erantzuten dut.

Jatorrizko mezua: az., 2016-11-02 23:14 +0100, egilea: Gorka Azkarate
Zubiaur
> ​Kaixo Librezaleok,
>

> e-posta hiztegietan egongo ez balitz, sartu egin beharko lukete. Asko
> erabiltzen delako.
>
> Zehazki, Xuxen, Wikipedian, dagoeneko hortxe topa daiteke e-posta.
> Bilaketa azkar bat egin eta e-posta milaka aldiz erabili dela ikus
> daiteke... Hiztegi batean edo bestean falta delako, ez dugu zertan
> baztertu.
>

> Wikipediak, Euskaltermek-eta, 'posta elektroniko' hobesten dute, baina
> tira, testuinguru ez oso formal batean, e-posta eta e-mail lasai
> erabiltzen segi gaitezkeela uste dut.

> [...]

Nire iritzia 'e-posta' ez ibiltzeko: korreo arruntean norbaiti gutun edo
pakete bat bidaltzeko jasotzailearen _helbidea_ behar izaten da. Mezu
elektronikoetan ere gauza berdina gertatzen da, _helbide elektroniko_
bat behar da mezua jasotzaileari igortzeko.

'e-posta' ez du inolako helbiderik adierazten, soilik gutuna bidaltzeko
sistema elektroniko dela. Ondorioz, ez da bat ere egokia erabiltzaile
baten helbidea adierazteko erabiltzea. Horretarako egokiagoa da 'helbide
elektronikoa' edo 'helb. elek', horrek esplizitoki adierazten baitu
_helbidearen_ kontzeptua.

Bestetik, Gorkak aipatzen duen 'post > *bidalketa' buruz, testuingurua
aztertu behar da. 'Post' aditza den kasuan 'Bidali' (edo 'Igo' artikulu
bat webgune batera igotzeko asmoa adieraztea nahi bada).

Gorkak ondo adierazten duen bezala, bitakoretan batiz bat 'artikuluak'
edo 'sarrerak' argitaratzen direnez, testuinguru horretan ez litzateke
egokia 'mezu' erabiltzea.

Azken finean, 'mezu'ak korreo elektroniko edo beheralako mezularitzan
bidaltzen diren esaldiak (edo SMS) adierazteko soilik erabiliko nuke.

Ondo izan,

Dooteo