[Librezale] Zalantza bat

Gorka Azkarate Zubiaur gorkaazkarate a bildua gmail.com
Ast, Urr 3, 15:35:19, CEST 2013

Horrelako kontuekin, konturatu orduko, debatea sortu da. Adibide polita
izan daiteke [1] horretan agertzen ziren irizpideak berraztertzeko.

[1] http://librezale.org/wiki/Terminologia<http://librezale.org/wiki/Terminologia>

1. Printzipioz terminoak ingelesez, bere horretan, uztearen aldekoa ez naiz
izaten. Konturatu orduko hainbat eta hainbat termino sartuko zaizkigu
zuzenean ingelesetik, *wifi, internet, podcast*... Ez gara orain entresakak
eta garbiketak egitearen alde agertuko, inolaz ere; dena den, euskaratzaile
batentzat erabakirik errazena ingeleseko jatorrizkoa uztea baldin bada
-euskaratzaile horrek , Ibonek, esaterako, "Tethering" terminoa primeran
ulertzen dela pentsatuko du, agian- baina bide horretatik ze hitz euskaratu
eta zein bere horretan ingelesez utzi? Eskaratzerakoan zailtasun berezia
sortzen dutenak ingelesez eman eta kito?

Konturatu orduko hedatu direnak behar bada mantendu beharko, bai baina guk
zabaldu beharko diegu ingelesezko hitzei atea?

Itzultzaileak, nik uste, irudikatu beharko luke euskaldun arrunt bat,
ingelesez agian ezer gutxi dakiena, eta berarentzat ahalik eta ordain
egokiena, hiztegietan aurkitzen ez duenean, asmatu beharko.

2. Gaztelaniaz eta frantsesez termino batekin zelan ibili diren ikustea
beharrezkoa dugu askotan. Auzoko bi hizkuntza boteretsu horietan bide
beretik ibili badira, ziur aski, lasai ibil gaitezke gu ere bide
horretatik. Baina itzultzerakoan frantsesak alde batetik eta espainolak
beste alde batetik ibili badira... kontuz itzulpen irudimentsuen kalko
semantikoekin. Frantsesez edo espainolez hedatu dena, ez dugu zertan guk
kalkatu.

3. Wikipedia. Askotan iturri ezagunena, fidagarriena, da, bale, baina urte
bakar batzuk duen artikulu bat ez da zertan dogmatzat hartu...
Euskaratzaileon erabakia izan daiteke halako batean norabidea aldatzea.
Aldatzeko garaiz egon gintezke kasu honetan...

4. Bukatzeko, hau bozketa balitz, nire +1 batez ere Dooteok egindako
ekarpenari. (Beti ere besteoi -1 egin gabe, jakina ;-)

--
Gorka Azk.

Joxe Rojas<joxerg a bildua gmail.com> igorleak hau idatzi zuen (2013 urria 3 13:50):