[Librezale] Mailman Euskaraz: Sustatu afera

Jordi Blasi jblasi
As, Urr 14, 19:01:10, CEST 2003

Codesintax-ekoak inpresentable talde bat ba dira, beraien arazoa izango
da. Horrelako guda arraroetan sartzen dena galtzea baino ez du:
maillmanen itzulpenagaitik kobratu eta gero, oh sorpresa: itzulpen
ofiziala ez da zurea... Uste dut horrek gaztelaniaz "prebaricacion"
deitzen dela gobernuarekiko denean, beste guztientzat "estafa". Laguntza
publikoa jaso baldin ba dute, publikoa izango da, Boletinetan agertuko
da eta edozeinek horren gaineko kexa jarri dezake. Ez nuke gustoko
izango horrelako mobida batean egotea.

Subentzioen kontua profesionalizazioa dakar eta horrek emaitza hobetzen
du: hobeagoa da filologo batek egindako itzulpena Pi-rena baino, baina
lan egiteko moduak aldatzen dira. eta hori filosofiaren kontra doa.

Eta beste gauza bat, ez dakit euskal boletinen artean Sustatu zenbatek
irakurtzen duten, eta irakurtzen dutenen artean zenbatek ez dute
besterik irakurtzen. Baina horrelako kontu bat ez ateratzea eta besteek
ateratzen ba dute nahiko ikusgarria da, nahiz eta arrazoiak ez ulertu.

agur,

        jordi

PD.- eta betiko moduan debate filosofikorako uzten dudan galdera: Zein
da lehentasuna, euskal soft-a edo soft librea? Gnome, KDE eta OpenOffice
katredral formatuan EJ zuzenduta eta ordainduta edo Mozilla eta Mailman
bazar moduan librezalek eskeinia? emaitza edo egiteko modua?

musika: "Itaca" Lluis Llach/Kavafis

Quan surts per fer el viatge cap a Itaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d'aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d'Itaca.
Has d'arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l'illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Itaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Itaca
t'hagi enganyat. Savi, com bé t'has fet,
sabràs el que volen dir les Itaques.