Moodle 4.0 hemen da!

(https://moodle.com/news/moodle-4-is-here/ webgunetik itzulita)

Welcome to a new user experience – Moodle 4.0 is here! Image

Ongi etorri erabiltzailearen esperientzia berri batera – Moodle 4.0 hemen da!

Harro gaude Moodle LMS 4.0 kaleratzea eta mundu osoko Moodle-ren 300 milioi erabiltzailerentzat esperientzia hobetua iragartzeaz.

Ongi etorri fresko eta intuitiboa den itxura eta sentsazio garaikide berrira, fitxen bidezko nabigazioarekin eta ikastaro-esperientzia birdefinitu batekin, hezitzaileei ikastaroak sortzea eta editatzea eta ikasleei ikastaroaren lana lehenesteko eta burutzea errazten diena.

Martin Dougiamas, Moodle-ren sortzaile eta zuzendari nagusiak dioenez, “Moodle-ren sortzaile gisa gure lana plataforma ahalik eta errazena eta erabiltzeko sinpleena dela ziurtatzea da, kode irekiko teknologiarekin eta lineako ikaskuntzako praktika onekin dugun konpromisoa mantenduz. Ez dago Moodlen ezaugarri sakonekin alderatzen duen plataformarik, baina badakigu jendeak teknologiarekin harremanetan jartzeko modua goitik behera aldatu dela gaur egun gure esperientzia hartzen duen softwarearekin. Bertsio honek aldaketa horiei aurre egiten die eta gure komunitateak eskatzen dituen hobekuntzei erantzuten die, gauza harrigarriak modu intuitiboagoan egiteko ahalmena eman diezaiegun”.

Moodle LMS-ko buruak, Sander Bangmak azaldu duenez, “Moodle 4.0 Moodlen hezitzaile, prestatzaile, garatzaile, administratzaile, bazkide eta ikasleen komunitate globalari eskainia dago, zeintzuk parte hartu dute Moodlen bilakaeran eta gure misioa den hezitzaileak mundua hobetzeko ahalduntzean. Kode irekiko plataforma gisa, gure komunitatea gure indargune handienetako bat da eta eskerrak ematen dizkiegu azken 20 urteotan egindako ekarpenengatik. Denbora horretan, 130.000 ekarpen baino gehiago ikusi ditugu Moodle oinarrizko kodean, 58 herrialdetako 897 garatzaileren eskutik. Eskerrik asko denoi!”

Moodle komunitatearekin egindako bidaia

Moodle 4.0 kaleratzean agerian utzitako hobekuntzak aurkikuntza eta kontsulta prozesu zabal baten bidez jakinarazi dira Moodle-ren komunitatearekin, bazkideekin eta Moodle Erabiltzaileen Elkartearekin.

Bangmak dioenez, “gure prozesuaren erdigunea gure erabiltzaileak eta Moodle komunitatea izan ziren, haiekin harremana izan genuen bertsio honen ibilbide osoan. Puntu kritikoenei aurre egin diegu ziurtatuz Moodle hamar urtez edo hamar minutuz erabil arren, egungo erabiltzaileek ez zutela prozesua berriro ikasi behar”.

Moodle komunitatearekin parte hartzeak erabiltzailearen esperientziaren erreferentziazko azterketa bat izan zuen, 770 erantzunekin eta hamabi tailerrekin, arazoak identifikatu eta horiek lehenesten zituzten irizpideen puntuazio prozesu baten bidez, arazoen eskala, hura konpontzeko denbora inbertsioa eta emaitzaren eragina baloratzen zituen. Diseinuen, prototipoen bidez eta garapenaren azken faseetara arte, gure azken erabiltzaileekin irtenbideak probatu eta findu ditugu.

Moodle-k nortasun berri bat du!

Moodle 4.0-k diseinu-lengoaia berri bat aurkezten du, estilo bisuala eta gailuen artean moldagarria eta koherentea da. “Estetika hobetzeaz gain, ikastaroaren informazioa taldekatzeak irakasle eta ikasleen orriaren edukia larrituta sentitu gabe ulertzeko gaitasuna hobetu du”, dio Bangmak.

Nabigazio sinplifikatua

Nabigazio-hierarkia berria sinplifikatu egiten da eta testuinguruari dagokiona erakusten du. Gehien erabiltzen diren elementuetarako sarbidea fitxen nabigazio baten bidez egiten da, gune osoan uniformea dena. Hobekuntza hauek karga kognitiboa murrizten dute eta hezitzaile eta ikasleei erraz aurkitzeko aukera ematen diete bilatzen ari direna, behar dutenean.

Simplified navigation Image
Gailu guztietan erantzuteko, Moodle 4.0-k itxura eta sentsazio garaikidea eskaintzen du nabigazio-hierarkia sinplifikatu batekin.

Ikastaroen orria hobetua eta panel berritua

Ikastaroaren orrialdeak argi eta garbi erakusten ditu jarduera bakoitzerako informazio garrantzitsua eta beharrezko ekintzak, besteak beste, deskribapena, burutzeko baldintzak eta osatzeko egoera, jardueren data garrantzitsuak, hala nola, bidalketak ireki eta ixten direnean, eta, hala badagokio murrizketak. Ikasleek ikastaroaren orrien atalak ere tolestu edo zabal ditzakete, eduki edo jarduera jakin batzuetan zentratzeko.

Aginte-panel berritu batek ongietorria ematen dio ikasleari eta zeregin garrantzitsuak zehazten ditu denbora-lerro batean, ekintza deitzeko botoi argiekin. Aginte-panelak ikuspegi bakarreko eskakizunen egutegia barne hartzen du, ikasleek beste egutegi batzuetara inportatu edo esportatzeko.

Hobekuntza hauei esker, ikasleek epeak aurreikusten dituzte eta denbora modu eraginkorragoan kudeatzen dute.

course page Image
Ikaslearen ongietorria eta denbora-lerroak ikastaroen epeen eta ekintzen ikuspegi orokorra eskaintzen du jarduera koloretsuen ikono berriekin.

Gehigarri berriak

Moodle 4.0-n hobekuntza gako bat Ikastaroen Aurkibide tolesgarri eta hedagarri berri bat gehitzea da ikastaroaren orrian, ikasle eta hezitzaileek jarduerak eta baliabideak aurkitzea edo jardueraren amaieraren jarraipena egitea azkar eta erraz eginez. Hezitzaileek tresna indartsua izango dute, ikastaro baten barruan jarduerak (eta baita atal osoak ere) arrastatu eta birkokatzeko erabil dezaketelako, hau da, denbora gutxiago ikastaroak antolatzeko eta denbora gehiago irakasteko.

Pantailaren eskuinaldean dagoen beste osagai hedagarri eta tolesgarri berri batek irakasleei ikastaroaren eguneraketak, informazioa eta abisuak erakusten dituzten blokeei lehentasuna ematen die. Ikasleek blokeak kolapsatu edo zabaltzea aukera dezakete, ikusmen-nahasmena murrizteko eta eskuartean duten ikaskuntzan zentratu ahal izateko.

Gainera, “Nire ikastaroak” orrialde berri, dedikatu eta autonomo bat da, hezitzaileei eta ikasleei beren ikastaro guztien artean azkar aurkitzen, ikusten eta nabigatzen laguntzen diena.

New additions Image
Blokeak (mahaigainean bistaratzen dira) zabaldu edo tolestu daitezke irakaskuntza eta ikaskuntza eraginkorragoak sortzeko.

Kode irekiko ikasgela birtuala – BigBlueButton

Harro gaude BigBlueButton Moodle 4.0-n jarduera estandar gisa sartu dela iragartzeaz. BigBlueButton kode irekiko web-konferentzia eta ikasgela birtuala da, denbora errealean audioa, bideoa, txata, diapositibak, pantaila partekatzea, erabiltzaile anitzeko arbel zuria, saio gelak, galdeketak eta emojiak partekatzen dituena. Gainera, euskaraz erabilgarri dago. Ikasleen konpromisoa sustatzeko funtsezko tresna, Moodle LMS 4.0-n sartutako BigBlueButton doako ostalaritza mailak erabiltzaileen parte-hartzeari buruzko analisiak eskaintzen ditu, saio bakoitzeko 60 minutu eta 25 erabiltzaile, moderatzaileen webcam eta zazpi eguneko deskarga ezin daitezkeen grabazioak.

BigBlueButton Image
Erabili ikasleekin BigBlueButton, Moodle 4.0-n integratutako kode irekiko web-konferentzia eta ikasgela birtuala.

Galdetegia eta zereginak hobetu dira

Galdetegia Moodle 4.0-n hobetu da galdera-bankuaren malgutasunari esker, irakasleei galdetegietan galdera mota jakinen arrakasta aztertzeko eta ebaluazioaren errendimenduan oinarritutako bertsio bereiziak sortzeko. Gainera, denbora-esleipenak sartzeak ikasleen arreta hobetzeko eta distrazioak minimizatzeko aukera ematen die irakasleei.

Irisgarritasunari arreta jarraitua

Irisgarritasuna etengabeko ardatza da Moodle-ren garapenean eta gure garapen-praktikak Web Edukiaren Irisgarritasun Gidalerroekin (WCAG) bat datoz. Moodle LMS 3.11 bezala, Moodle 4.0-k irisgarritasun auditoria bat egingo du WCAG 2.1 AA estandarraren araberako akreditazio formala lortzeko. Moodle Erabiltzaileen Elkarteak (MUA) finantzatu eta proposatutako proiektu bati esker, Moodle 4.0-ko testu-editorearen hobekuntzek erraztu egiten dute gako-hitzen nabigazioa edo pantaila-irakurgailuak erabiltzen dituzten pertsonei ikastaroaren edukia edo bidalketak sortzea eta editatzea.

Beste funtsezko hobekuntza batzuk

  • Hezitzaileek eta eduki-sortzaileek aukera dute orain ikasleei eduki berriei edo eguneratuei buruz automatikoki abisatzeko Moodle aplikazioaren eta posta elektronikoaren bidez, ikasleek ikastaroko eskakizun berrien berri izan dezaten.
Ikasleek abisuak jasotzen dituzte euren gailuetan.
  • Moodle 4.0-k elkarreragingarritasuna aurrera eramaten du segurtasun hobetuarekin, kontuen loturarekin eta erabiltzeko erraztasunarekin, LTI gaitasun hobetuekin. Ikasleei Moodle gune batetik kanpoko edukia atzitzeko aukera emateaz gain, Moodle 4.0 LTI 1.3 Advantage ostalari gisa jardun daiteke, edukia kontsumitzen duten beste gune batzuetara hornitzeko aukera emanez.
  • Irakaskuntza-erabakiez informatzeko, Moodle 4.0-n Moodle Workplace-ren eginbide bat Report Builder gehitu da. Kudeatzaileek sistema-mailako txosten hobetuak eta pertsonalizatuak sor ditzakete, hezitzaileek ikasleen aurrerapena neurtzeko, eragina aztertzeko eta ikasteko programak hobetzeko.
  • Moodle 4.0-n, administratzaileek beren Moodle gunearen ezarpenak gorde ditzakete, beste Moodle gune batzuekin edo beste Moodle erabiltzaile batzuekin parteka ditzaten. Gauzak sinpleak izatea nahiago dutenentzat, zure Moodle-ren estilo propioa sor dezakezu zure erabiltzaileek behar ez dituzten funtzionalitateak desaktibatuta eta ezarpenak gordez erraz instalatzeko eta besteekin partekatzeko.
  • Erabiltzaile berriei plataformaren ulermena azkartzen laguntzeko, Moodle-ren erabiltzaileen bisita eguneratuek Moodle-ren itxurara bideratuko dituzte etorri berriak eta eginbide nagusiei eta funtzionalitate berriei buruzko aholku azkarrak emango dituzte.

Lortu informazio gehiago Moodle 4.0-ri buruz, ikusi Moodle 4.0 bideo berria eta bisitatu eginbideen orri berria. Edo, adituen hostinga, pertsonalizazioa, prestakuntza edo laguntza behar baduzu, jarri harremanetan Moodle Certified Service Provider batekin.

Komunikabideei buruzko kontsultak egiteko, jarri Moodle-rekin harremanetan.

Abiatzeko prest?

Jarri Moodle martxan gure zerbitzu-hornitzaile ziurtatuen, MoodleCloud edo deskarga zuzenaren bidez.