[Librezale] [Telegram] Software librea eta hezkuntza sistema

Gorka Azkarate Zubiaur gorkaazkarate a bildua gmail.com
Ast, Abu 24, 10:54:23, CEST 2017

Telegram taldean, hezkuntza sisteman Google zerbitzuak hartzen ari diren
indarrari buruzko kezka plazaratu da.

Telegram taldetik hona kopiatu ditut mezu eta esteka batzuk. (
​+ ​
Esteka batzuk nik neuk
​ hementxe​
gehitu ditut, aurretik izartxo batekin markatuz).

Txopi, [23.08.17 20:20]
Googlek munduko haurrak bereganatu nahi ditu, etorkizuneko kontsumitzaileak
ziurtatzeko, eta hori ere lortzen ari da

Txopi, [23.08.17 20:20]
[ Photo ] (Grafiko batean ikusten da 2012-2016 urteetan nola Applek
pixkanaka-pixkanaka behera, MicroSoftek pixkanak gora eta Googlek gora
sekulako indarrez)

Txopi, [23.08.17 20:21]
AEBei buruz ari bada ere, hein gero eta handiagoan bertan dioena euskal
hezkuntzari eta euskal haurrei ere dagokio artikulu honetan azaltzen dena:

Txopi, [23.08.17 20:21]
https://www.nytimes.com/2017/05/13/technology/google-education-chromebooks-schools.html

Mikel, [23.08.17 20:21]
https://sites.google.com/site/educacioneuskadigapps/

Txopi, [23.08.17 20:23]
Larritasuna adosteko inolako intentziorik ez dut baina, zuek zer uste
duzue? Zer egin daiteke? Alternatibarik badago? Alternatibarik nahi dugu?

Mikel, [23.08.17 20:25]
bikotea egon zen topaketa hoietan eta guztiz etsituta itzuli zen

[...]

Mikel, [23.08.17 20:25]
hezkuntza kontrolatu nahi du eta lortzen dabil

Mikel, [23.08.17 20:25]
beso zabilik onartzen da ikastetxeetan

[...]

Txopi, [23.08.17 20:27]
Deigarria iruditzen zait Maite Goñi ez da agertzea zerrenda honetan:
https://sites.google.com/site/educacioneuskadigapps/nortzuk-gara/listado

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:33]
Txungo dago asuntua

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:33]
Chromebookak ere euskal hezkuntzan sartzen ari dira atope

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:34]
Eskola batzuetan Linuxen aldeko apostua egiten dugu

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:34]
Eta egia da Google Appsak berdintzen dituzten produktuak gaur egun ez
daudela

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:35]
Behintzat modu errazean lortzekoak

Txopi, [23.08.17 20:35]
Euskal haurren intimitatean hainbeste sartzen den enpresarik ez dago.
Merezi du?

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:36]
Badakit. Baina ikuspegi hori gutxi batzuek dugu

Txopi, [23.08.17 20:36]
Artikuluan hezkuntzaren beraren helburuak agian aldatzen ari direla
aipatzen du.

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:37]
Nire eskolan ni IKT arduraduna izanik iritsi nintzenean bazegoen Google
Apps eta klaustroan jendeak ez luke kenduko

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:37]
Planteatu nuenean....

Txopi, [23.08.17 20:38]
EEGapps-ekoei txio bat bota diet eta zerbait erantzuten duten

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:39]
IKT arduradunen artean ere pro Google Apps askoooooo dago

Txopi, [23.08.17 20:39]
Foroan begiratu dut eta ez dut inolako hausnarketa mailarik ikusi.
Produktuen trikimailuak eta abar.

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:39]
Eta Gasteizen bilera batean Googleri buruzko beldurrak planteatzean erotzat
hartu ninduten askok

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:40]
IKT arduradunen artean hori

Txopi, [23.08.17 20:40]
Ufff...

Txopi, [23.08.17 20:40]
Asko dago egiteko orduan

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:40]
Irakasleen artean ni te cuento

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:40]
Baiiii

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:41]
Hala ere, egia da etikatik baino eta tristea den arren hobeto funtzionatu
didala onura praktikoak azaltzen

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:41]
Gaur egun Linux ibiltzen dugu bastante. Moodle eta WorPress

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:42]
Baina Google Appsen pareko praktikorik ez dut lortu

Mikel, [23.08.17 20:42]
ldap + nextcloud + collabora online (libreoffice online) + moodle izango
litzateke konboa

*[https://nextcloud.com/about/]
*[https://www.collaboraoffice.com/es/collabora-online-2/]
*[https://librezale.eus/wiki/Moodle]

Mikel, [23.08.17 20:42]
beno, eta korreoa

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:42]
Horrelako zerbaiten bila nabil beti

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:43]
Baina praktikan pixkat urruti ikusten dut

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:45]
Eta susmoa dut EJk laster Googlen aldeko apostua egingo duela. Hori ya nire
paranoia

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:47]
Badugu korreo lista txiki bat ere handitzen doana gutxinaka-gutxinaka.
Linuxeskolan.
Badago esperantza
*[https://groups.google.com/forum/#!forum/linux-eskolan]

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:47]
Txikia bada ere

Iñigo Gebara, [23.08.17 20:53]
Hemen honi buruzko material interesgarria zoritxarrez gazteleraz baina oso
interesgarria. Honekin bukatzen dut nire txapa

https://archive.org/stream/AlfabetizacionDigitalCriticaUnaInvitacionAReflexionarYActuar/Alfabetizaci%C3%B3n%20Digital%20Cr%C3%ADtica%20-%20Una%20invitaci%C3%B3n%20a%20reflexionar%20y%20actuar#page/n0/mode/2up

Asier Iturralde Sarasola, [23.08.17 21:03]
Mila esker Iñigo zuen lanagatik. Hezkuntza sektore estrategikoa da. Eutsi
goiari!

Iñigo Gebara, [23.08.17 21:04]
Hemendik dabilen Alexek ere Berritzegunetik kriston lana egiten du

Iñigo Gebara, [23.08.17 21:04]
Ta programak euskaratzen

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:04]
Ni  banabil holako zerbait sortu nahian

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:05]
nextcloud eta collaborarkin froga dexente egin ditut eta itxura paregabea du
*[https://nextcloud.com/about/]
*[https://www.collaboraoffice.com/es/collabora-online-2/]

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:05]
nire arazoa *donerrekin egin  nahi dedala

Iñigo Gebara, [23.08.17 22:06]
Docker?

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:07]
ikastolek eta Docker irudiak erabiliz proiektu osoa kopiatzeko aukera izan
dezaten

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:07]
baina nire ezagutzak oso mugatuak dira

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:07]
bai

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:07]
proiektua eskalatzeko

Iñigo Gebara, [23.08.17 22:07]
Ni ere ez naiz oso ona baina laguntzerik badut idatzi pribatuan

Tomas Tamayo, [23.08.17 22:08]
primeran

Gorkaazk, [23.08.17 10:30]
Mikel: "ldap + nextcloud + collabora online (libreoffice online) + moodle
izango litzateke konboa" / Mikel, bidaliko zenuke dap horri buruzko info.?
URL helbide bat-edo?

Mikel, [24.08.17 10:33]
ldap erabiltzaileak kudeatzeko sistema zentralizatua da

Mikel, [24.08.17 10:33]
microsoften active directory adibidez

Mikel, [24.08.17 10:34]
freeipa, openldap, 389

Mikel, [24.08.17 10:34]
enaiz ni ere jakituna alde hontan

Mikel, [24.08.17 10:35]
Dockerren inguruan, Docker pentsa 'makina birtual' modukoa dela
aplikazioentzat. docker irudiak inmutableak dira, beraz eskolen artean
mugitzeko ezta 100% baliagarria, konfigurazioa aparte mantendu behar da eta

Mikel, [24.08.17 10:35]
baino aukera ona da eguneraketak azkar eta modu seguruan egiteko

xalba, [24.08.17 10:36]
Nik ere bizi dut GSuiteri buruz diozuena. Eutsi nion urtebetez jarri gabe
baino azken ikasturtean ipini behar izan dut.

xalba, [24.08.17 10:38]
Gakoa da zerbitzu ugari era errazean erabiltzeko eskaintzen dituela,
erabiltzaile eta administratzaileentzat.

xalba, [24.08.17 10:38]
Aplikazioak elkarri lotutako ingurune batean eta gehienetan ondo ibiltzen
dira.

xalba, [24.08.17 10:39]
Gainera eskolei "muxutruk" eskaintzen zaie, Troyako zaldia bezala.

[...]

mugitzeko ezta 100% baliogarria, konfigurazioa aparte mantendu behar da eta

Mikel, [24.08.17 10:35]
baino aukera ona da egunreaketak azkar eta modu seguruan egiteko

[...]

Mikel, [24.08.17 10:40]
- freeipa -> erabiltzaileak kudeatzeko, single sign on izateko
- nextcloud -> dokumentuak trukatzeko + agenda + notak + ...
- collabora online -> dokumentuak editatu ahal izateko libreoffice online
- moodle -> ikastaroak emateko
- nextcloud mail -> mail kudeaketa

honi gehitu docker bertsioak kudeatzekeo + ansible instalazioa egiteko eta
modu eramangarrian hainbat eskola kudeatu ahalko lirateke

faltako litzatekeena da:
- posta zerbitzaria definitzea. Itxia eskola barrurako, irekia, ...
- hardwarea / lainoan

[...]

Mikel, [24.08.17 10:43]
norbait interesatua egongo balitz saiatu naiteke konbo hori prestatzen +
dokumentatzen​

[...]

norbait interesatua egongo balitz saiatu nahiteke konbo hori prestatzen +
dokmentatzen

xalba, [24.08.17 10:46]
Edozein alternatibak arrakasta izan dezan behar du:

+ Ordezkatu nahi den hori bezain erosoa izatea gutxienez.

+ Besteak eskaintzen ez duen berritasunen bat izatea.

Bestela, nere esperientzian, jendeak ezagutzen duenarekin jarraitu nahi du.
Eta zenbat eta gehiago insistitu gehiago ixten da aldaketa egitera.

*[https://edu.google.com/products/productivity-tools/classroom/]