[Librezale] Fwd: Re: Librezale taldea izan beharko litzateke euskarazko software librearen koordinatzailea?

assar asarasua a bildua telefonica.net
As, Urr 20, 18:46:20, CEST 2009

-------- Original Message --------
Subject: Re: [Librezale] Librezale taldea izan beharko litzateke
euskarazko software librearen koordinatzailea?
Date: Tue, 20 Oct 2009 16:07:35 +0200
From: assar <asarasua a bildua telefonica.net>
To: librezale a bildua librezale.org

On lr., 2009.eko urrren 17a 17:11, Aitor Lopez de Aberasturi wrote:
> Kaixo guztioi,
>
> Urte hauetan ikusi dut (eta ez naiz bakarra) koordinazio bat behar dela:
>
>     *
>
>       Euskarazko softwarearen itzulpengintzan talde bat baino gehiago
>       dago (Librezale, Euskalgnu,...) eta itzulpenean lan egiten duten
>       erabiltzaile pertsonalek ere (Dooteo,..).
>
>     *
>
>       Badirudi software baten itzulpena bat baino gehiagotan egin dela.
>
>     *
>
>       Nahiz eta softwarea euskaratuta egon, ezin da erabili (adibidez
>       ooo eskuz instalatu behar da Ubuntun)

> [...]

Dagoeneko ez gaude euskaraz software gutxi zegoen garaietan, eta hemen
gabiltzan gehienok ez gara berriak softwarea euskaratzen. Agian lehen
gerta zitekeen software bera bi pertsona aldi berean lokalizatzen
hastea. Orain aplikazio bakoitzak badauka bere bidea finkatuta
lokalizazioak bideratzeko.

Ez dut uste beharrezkoa denik euskarazko lokalizazioak koordinatzeko
inor behar denik. Gehien jota, kontu hauetan hasiberriak direnentzako
gida bat behar da, zerbait lokalizatzen hasi nahi duenak zein bide
jarraitu behar duen jakin dezan.

Gaur egun ezin daitekeena egin da aplikazio bat euskaratzen hasi inori
ezer esan gabe. Jarraitu beharreko urratsak oso errazak dira:
- Itzuli nahi den aplikazioaren webgune nagusira joan eta begiratu
lokalizazioen gune bat dagoen. Gaur egun software libreko ia aplikazio
guztiek daukate horretarako atal bat.
- Begiratu euskarazko lokalizaziorik dagoen, aplikazioaren garatzaileen
webgunean bertan.
- Baldin badago, horretan lagundu (ez lokalizazio berria sortu).
- Ez badago, galdetu eta begiratu horretan aritzen diren taldeen
tokietan, gutxi dira: librezale, euskalgnu, Eusko Jaurlaritzaren
software katalogoa, begiratu UEUren softkat-en, eta askoz gehiagorik ez.
- Norbait ari bada, pertsona horrekin edo horiekin lankidetzan aritu.
- Inor ez badago lanean, joan garatzaileengana eta galdetu nola
bideratzen diren lokalizazioak. Haiek azalduko dizute nola egin.
- Azken aukera bezala, zuk zure kontura lokalizazioa hasi. Hori eginez
gero, iragarri posible den toki guztietan, beste inor horretan has ez
dadin edo lankidetzan aritzeko.

Nik uste dut horrekin nahikoa dela.

Bestalde, badago euskarazko software guztiaren erreferentzia izateko
sortu zen webgune bat (hala uste dut), UEUren software katalogoa:
http://softkat.ueu.org/

Ez dut uste orain beste erreferentzia puntu bat sortzen hasi behar
dugunik, zerbait desberdina eta balio erantsia duena egiteko ez bada.
Eubako bilera hartan aipatu zen zerrenda hura baliagarria izan daiteke
lokalizazio proiektuen egoera emango ligukeelako (horixe balio
erantsia). Baina kontuz, gero zerrenda hori eguneratua mantendu behar da.

Asier.