[Librezale] Librezaleren asanblada berria
Txopi
txopi a bildua ikusimakusi.eus
Lar, Eka 20, 19:41:25, CEST 2020
20/6/20 19:13(e)an, Osoitz E igorleak idatzi zuen:
> Kaixo Txopi,
>
> Zuk ondo dakizu badirela bi urte asanblada baten beharra zegoela esan
> nuela, eta motiboak ez zutela zerikusirik HeL taldearekin. Aurretik gure
> artean erabaki bagenuen Librezale ez nahastea erakunde publiko batek
> eskainitako diruarekin egindako proiektuekin, gero indarrez, galdetu
> gabe, jarri nahi izan zen gure logoa. Eta ez dut publikoki gehiago esan
> nahi.
Ez dakit zertaz ari zaren, benetan.
>
> HeL aurrekaririk ez duen beste erabilera bat da eta honek ere asanblada
> bat eskatzen zuela uste dudala esan dut, behin baino gehiagotan.
>
> Azkenean eztanda egin dut bai, barkamena eskatu dut horregatik, baina
> horren aitzakiarekin gauzak ez nahastea eskatuko nizuke egiaren jakitun
> zarenean.
>
> Begirunea zor diodan pertsona bati konfidantza agindu diot, eta ez dut
> matraka gehiaho emango.
>
> Osoitz
>
> Txopi <txopi at ikusimakusi.eus> igorleak hau idatzi zuen (2020 eka. 20,
> lr. 18:45):
>
> 20/6/15 23:57(e)an, Dabid igorleak idatzi zuen:
> > Kaixo guztioi,
> >
> > Eztabaida honen harira gai desberdinak aipatu beha direla uste dut:
> >
> > 1. Errespetu falta
> >
> > Txat gelan errespetu falta nabarmenak egon direla uste dut, eta horri
> > ere heldu beharko genioke asanbladan. Asanbladako gai orderenean
> sartzea
> > proposatzen dut. Egoera askatu nahi baldin badugu, elkarri zor diogun
> > errespetutik hasi beharko ginateke.
> >
> > 2. Gaizki-ulertua
> >
> > Bat nator Anderrekin eztabaida guzti hau gaizki-ulertu batetik
> abiatzen
> > dela esaten duenean. Hitzaldian inork ez zuen diru publikorik eskatu.
> > Administrazio publikoak, hezkuntza bere konpetentzia den eñean,
> > burujabetza teknologikoa eta software librea bermatu behar zituela
> esan
> > zen. Agian ez hitz hauekin. Horixe da HEL taldean _egin_ dena azken
> > urteotan. Komunikatua adostu, sinadura bilketari ekin, hezkuntza
> > komunitateko aktore desberdinekin bildu... Dena den, argigarria dirudi
> > aipatzea mahai-inguruko partaide bakoitzak nork bere iritzitik parte
> > hartu behar zuela eta kasurik txarrenean administrazio publikoa
> > interpelatuko lukeena HEL izango litzatekeela eta ez, aipatu zen
> bezala,
> > Librezale.
> >
> > HEL, behintzat alde ekonomikoari dagokionez, autogestioan oinarritzen
> > den taldea da. Norberaren borondatez egiten ditugu egiten ditugunak,
> > azpiegitura minimo bat behar dugu eta Librezalen azpiegitura
> > konpartitzea erabaki genuen. Orain beste gauza bat erabaki nahi
> badugu,
> > primeran. Eztabaidatu dezagun.
> >
> > Puntu honekin bukatzen joateko, HEL-ko partaide naizen eta topaketen
> > antolakuntzan lagundu dudan eñean, Librezaleren txat gelan erdi
> estalita
> > esan den gezur bat ezeztatu nahi dut: HEL-en ez dagoela
> > eztakitosondonongo batzorde nagusirik eta han ere erabaki gehienak
> > (denak esango nuke), kontsentsuan oinarritu direla.
>
> Bai, hau oso desegokia iruditu zitzaidan niri ere. Librezalen bakarrik
> daudenentzat, HEL zer den ulertzen kostatzea uler dezaket. Nik argi dut
> eta oso lasai nago egin dugun ezer Librezaleren aurka joan ez dela
> badakidalako.
>
> >
> > 3. Taldeen bateragarritasuna
> >
> > Uste dut talde bien koexistentzia bermatu daitekeela. Gaur egungo
> > egoeran ere. Bateragarri ikusten ditut ildo biak eta ez dut uste
> > elkarrekiko baztertzaileak direnik. Baina hau asanbladan eztabaidatuko
> > dugunez, asanbladan arrazoituko dut.
>
> Honekin ere guztiz ados. HEL taldea Librezaleren eraginez eta laguntzaz
> sortu zen. Hasieran ez genekien taldearen jarduna norazkoa izango zen
> ezagutzen ez ginen jende berri pila bat bildu ginelako, baina azken
> urteetan zenbait aurrez aurreko asanblada egin ditugu eta beste hainbat
> bilera desberdin ere. Taldearen jarduna eta norabidea orain askoz
> argiago daude eta Librezaleko kideok eta guk bezalatsu pentsatzen eta
> funtzionatzen duten pertsona eder mordoxka batzuek (lehen ere ez zeuden
> oso urrun Librezaletik) software librea hezkuntzan sustatzeko lanean
> dihardugu. Nire ustez Librezaleko kideok eta taldea bera oso pozik
> egoteko zerbait da, dakigun bezala hezkuntzan software librea,
> pribatutasuna eta teknologia modu kontziente eta burujabean planteatzea
> oso onuragarria balitzateke.
>
> Softwarea euskaratzen gabiltzanak, ikastetxeetan, osasun zentroetan,
> enpresetan, maila pertsonalean, lagunen artean edo beste edozein arlotan
> software librea bultzatzen gabiltzanak, burujabetza teknologikoa indartu
> nahi dugunak, gizarte euskaldunago bat nahi dugunak.. oso orbita
> antzekoetan mugitzen gara eta gauza askotan ados egongo ez bagara ere,
> beste gauza askotan bat gatoz. Batzen gaituzten horiek lantzea lortuko
> bagenu, orain arte baino modu koordinatuago batean, eztabaida honek asko
> merezi dezakeela uste dut. Jolastu nahi dugun jolasaren arauak zehazteko
> gai bagina, denon artean, elkar ulertzeko jarrerarekin, gauza pila
> egiteko gai izan gaitezkeela uste dut. Hori da nire ametsa, Hezkuntzan
> (ere) Librezale, Librezaleren beste zutabe bat bihurtzea. Eta
> etorkizunean zutabe gehiago eraikitzea, eta denok partekatzen ditugun
> euskararen eta software librearen balore horiekin, gero eta
> eraginkorragoak izatea eta gauza gehiago egitea.
>
> Aukera hemen dago. Nik ez daukat ideiarik hori nola egin. Talde bat eta
> bestea urte mordoxka bateko tartearekin sortu dira, partaideek ere
> badituzte, batez beste, alde batzuk, baina jatorri, eragin arloa eta
> ibilbidea ikusita dena ulergarria eta logikoa begitantzen zait. Kontua
> da, talde bien kide naizen aldetik eta lehen pertsonan bizi izan ditudan
> urrats guztiak ikusita, talde biak guztiz bateragarriak iruditzen
> zaizkidala. Hori bilatu nahi dut eta badakit ez naizela bakarra. Ez hori
> bakarrik, Librezale modula baten APIa edo protokoloa edo dena delakoa
> zehazten ausartuko bagina, askoz hobe. Orbita bertsuan gabiltzanak
> aurrera egiteko eta bilatzen ditugun helburuak lortzeko aukera gehiago
> izango ditugula uste dut.
>
> >
> > 4. Asanblada
> >
> > Ondo deritzot asanblada.
> >
> > Dirudienez gai asko daude jorratzeko, batzuk garrantzitsuak.
> Formatuari
> > dagokionez ere eztabaidatu da txat gelan. Fisikoa, birtuala ala mixtoa
> > izan behar duen eztabaidatu beharko genuke. Aukeran argumentuekin.
> >
> > Ni mixtoa egitearen aldekoa naiz. Covid19-a dela eta uste baitut
> > pertsona askok beraien harreman sozialak ezinbestekoetara mugatuko
> nahi
> > izango dituztela (hala eskatu du taldekide batek gainera). Hala nahi
> > duenak joan dadila fisikoki osasun baldintza minimoak bermatzen
> ditugun
> > bitartean (gela aireztatua, 2 metroko distantzia, musukoa...) eta ez
> > duenak nahi fisikoki parte hartu, har dezala parte birtualki. Ez naiz
> > gai proposamen honen arazoa zehazki non dagoen antzemateko (oraindik
> > inork ez baitu honen kontra argumentatu).
> >
> > Beste proposamen bat ere egon da: asanblada kalean egitea.
> >
> > Fisikoa lehenetsiko nuke, baina ez nuke inor baztertuko bere osasunari
> > kalte egin nahi ez diolako, osasunari dagokionez erosoago sentitzen
> > delako etxean edo Europako mugak irekiko direlako (planteatu ahal
> diren
> > argudioekin ados egon edo ez egon beste kontu bat da, baina ez dut
> uste
> > koronabirusen inguruan hemen eztabaidatu behar dugunik).
>
> Asanblada fisiko bat antolatu dezakegu, aurrekoak bezala, baina
> urrutitik parte-hartzeko azpiegiturarekin. Azken bilera ez genuen Bilbon
> egin nik bilatu nuen lokal batean. Oso oroimen txarra daukat baina
> esango nuke bilera horretan kide batek urrutitik parte hartu zuela. Gaur
> egungo tresnekin parte-hartze misto hori hobeto egiteko gai izan beharko
> ginateke.
>
> Nigatik, saia gaitezen, baina aurrez aurrekoa lehenetsiko dugula
> argi utziz.
>
> >
> > 5. Ondorioak
> >
> > Lehen puntura bueltatuko naiz.
> >
> > Eztabaida honek ondorio txarrak izan ditzake. Ez eztabaidak berak,
> > baizik eta jarrerak. Bat baino gehiago izan gara jarrerak
> kritikatu eta
> > mesedez eztabaida baretzeko eskatu dugunok. Nik argi daukat: asanblada
> > prestatzen laguntzeko prest nago, baina hemendik aurrera jarrera
> ez bada
> > aldatzen, ez dut asanbladan parte hartuko. Ez nagoelako prest
> > Librezaleko kide batzuekiko egon diren jarrera gaitzesgarri batzuk
> > saritzeko.
> >
> > Ondo izan.
> >
> > [1] https://hezkuntza.librezale.eus/honi-buruz/
> >
> >
> > 20/6/15 13:47(e)an, Ander Elortondo igorleak idatzi zuen:
> >> Aupa guztiori:
> >>
> >> Eztabaida honek asanblada berri bat martxan jartzea gauza positiboa
> >> da, guztiok elkartzea eta lasaitasunez hitz egitea, kontzeptuak
> >> argitzea, jokabideak definitzea edo beharrezko ikusten dena azaltzea
> >> beti mesedegarri.
> >>
> >> Edonola *gauza bat argitu beharrean sentitzen naiz, eztabaida gaizki
> >> ulertu batek piztu duela*, hau izan zen abiarazlea:
> >>
> >> "[...] Ez zait buruan sartzen nola egin den batzar hori Librezaleren
> >> izenean, diru publikoaren eskean dabilena nire ustez ez daki zergatik
> >> sortu zen Librezale. [...]"
> >>
> >> *Nik bideo ikusita, ez nuen inor entzun diru publiko eskean.*
> >>
> >> Hezkuntza publikoko azpiegiturak administraziori dagozkiola esatea
> >> ospitale publikoak hornitzea administrazioari dagokiola esatea
> >> besterik ez da. Noski hezkuntza publikoan administrazioak inbertitzen
> >> duela, hori hala da. Ez da iritzi bat. Nork egiten ditu inbertsioak?
> >>
> >> Librezaleko kide batek inbertsio hori nolakoa nahi du, librea ala
> >> pribatiboa? Nik uste, hortik datorrela HEL sorrera.
> >> Borroka hori librezale taldeari dagokio? orain arte Ez.
> >> Librezale printzipioekin talka egiten du? Nik orain arte ez dut
> >> ikusten, (HEL diru-laguntza eske hasiko balitz bai.)
> >>
> >> Nik Julen bezala " talde, ez elkarte, diru-laguntzarik ez,asanblada,
> >> egin > hitz egin." ikusten dut taldea, eta orain arte HEL ere horrela
> >> jardun da ez?
> >>
> >> Egin dezagun asanblada, lasaitasunez eta giro onean elkartu eta
> jarrai
> >> dezagun Euskal Herri euskaldun eta libre baten alde.
> >>
> >> Izan libre izan euskaldun!
> >> Ander.
> >>
> >>
> >>
> >>
> >>
> >> Mezu hau jaso duzu <mikelgs at ni.eus> helbidetik (2020 eka. 15, al.
> >> (13:05)):
> >>
> >> Kaixo Assar,
> >>
> >> Niri ondo etorri zait zure mezua (HeL taldekoa naiz, gerora
> >> Librezalera
> >> hurbiltzen hasi dena).
> >>
> >> Ostegun honetan HeL-eko bigarren topaketa dago. Eskertzekoa
> litzateke
> >> lasaitasun pixka bat, hori antolatzen ari direnek urduritasuna
> >> horrekin
> >> bakarrik izan dezaten. Lasai hartu, gauzak ondo egingo ditugu
> eta.
> >> Bai
> >> Librezale taldea eta bai Hezkuntzarako ekimena sendoago atera
> >> daitezela
> >> honetatik!
> >>
> >>
> >> Hemen behean kopiatzen dut matrix-telegram gelan egondako
> eztabaida
> >> (tarteko mezu batzuk kendu ditut, itzulpenei buruzkoak zirelako).
> >> Edonork irakurri ahal izateko hemen eta akaso posta zerrendan
> hobeto
> >> gordeta geratzen delako:
> >>
> >>
> >> 2020-06-11 (HeL-ek antolatutako 1. streaming topaketa)
> 18:00-19:00
> >>
> >> Osoitz
> >> Librezaleren izenean hezkuntzaren inguruan egin den batzarra
> >> entzun dut
> >> gaur. Ez zait buruan sartzen nola egin den batzar hori
> Librezaleren
> >> izenean, diru publikoaren eskean dabilena nire ustez ez daki
> zergatik
> >> sortu zen Librezale.
> >>
> >> txopi
> >> Osoitz gaizki-ulertu bat dagoela uste dut. Topaketa horiek
> >> "Hezkuntzan
> >> ere Librezale" taldeak sortu ditu. Logo propioa du,
> komunikazio eta
> >> koordinazio talde desberdinak ditu, 2017an sortua da eta
> webgunean
> >> hau
> >> dio:
> >> Screenshot_20200611-214741_1.png
> >> Descargar Screenshot_20200611-214741_1.png (497.29 KB)
> >> LogoKarratua.png
> >> Descargar LogoKarratua.png (773.65 KB)
> >> Librezalek ez ditu topaketa horiek antolatu.
> >>
> >> Osoitz
> >> Ondo ulertu badut esan nahi daidazuna, aparteko talde bat da ,
> >> independentea, Librezalerekin zerikusirik ez duena, bai?
> >>
> >> txopi
> >> Edukiari dagokionez, itxaron dezagun ordu bateko grabaketa
> publiko
> >> egitera eta diru publikoa eskatzearena aztertuko dugu. Ea zein
> >> gonbidatuko esan duen, nola esan duen, zertarako eta abar.
> >>
> >> Osoitz
> >> Horrela bada, ulertzen ez dudana da zergatik aparteko talde
> horrek
> >> Librezaleren izena erabiltzen duen
> >> Ezatabaidatzen ari garen guzti hau, zein asanbladatan erabaki da?
> >>
> >> txopi
> >> Posta zerrendan aurkeztu nuen taldea bere garaian, azpidomeinua
> >> eskatu
> >> nuenean. Urte guzti hauetan inork ez du hitz txar erdirik
> esan. Gure
> >> azpiegitura erabiltzen dute guk eskaini genielako.
> >>
> >> Osoitz
> >>
> >> Urte guzti hauetan inork ez du hitz txar erdirik esan.
> >> Barkatu?
> >>
> >> txopi
> >> Inork ez du esan asanblada espezifiko bat egin behar zenik. Zuk
> >> proposatu dezakezu egoki ikusiz gero. HeL-en ostegunero
> egiten ditugu
> >> bideokonferentziak.
> >>
> >> Osoitz
> >> Jakina inork ez duela esan asanblasa espezifiko bat egin
> behar zela,
> >> baina asanbalada bat egin behar zela hau, eta beste hamaika gauza
> >> ezatabaidatzeko nik esan esan dut
> >> eta gainetik pasatu zarete
> >> inolako kausir egin gabe
> >>
> >> dabid
> >> Ba esango nuke, besteak beste, talde hori sortzearen beharra
> >> Librezalen
> >> eztabaidatu zelako. Librezale ren azpiegitura erabiltzea onartu
> >> zen...
> >> Betidanik erabili izan du izen hori.
> >>
> >> Edonola ere, Osoitz, ezin izan dut mahai-ingurua osorik ikusi,
> >> baina ez
> >> dut uste lan taldean ibili den inork "diru publikoaren eskean"
> >> dabilenik. Hala izan bada, eta gonbidaturen batek esan badu, bere
> >> borondatez egin du eta ez taldeak hala eskatu diolako.
> >>
> >> Osoitz
> >> zun rollora
> >> zuen rollora
> >> aurretik geundeun horietaz paso eginez
> >> zuen planarekin auirrera
> >> a sako
> >> matxakatzen
> >>
> >> txopi
> >> Ez dakit zehazki zergatik esaten duzun hori, baina benetan
> diotsut
> >> nik
> >> ez dudala inor matxakatzeko intentzioarekin ezer egin. Hala
> ere, nik
> >> horrela sentituarazi bazaitut barkamena eskatzen dizut.
> >> Errespetuz jokatzen saiatu naiz uneoro eta ez dut inor mindu nahi
> >> izan.
> >>
> >> Osoitz
> >> Barkamena eskatzen diot goi batzarrari,ez dut gehiago
> molestatuko.
> >> Gora
> >> batzorde nagusia!
> >> Mensaje eliminado
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Ez dut hitzaldia ikusi. Baina zein da zehazki arazoa? ni
> kokatzearren.
> >> a) norbaitek talderako HEL talderako diru-publikoa eskatu du?
> >> b) softwarea edo hezkuntzarako eskatu du?
> >>
> >> dabid
> >> Osoitz, jakin dezazun, flipatzen nago. Gura duzunean garagardo
> >> batekin
> >> komentatuko dugu, baina aldez aurretik: oso lasai daukat
> >> kontzientzia
> >> (eta zure azken mezua ezabatu orduko irakurri dut eta erabat
> lekuz
> >> kanpo
> >> dagoela dakizula suposatzen dut, baina ez dut ez irakurritzat
> >> emango eta
> >> elkarren aurrean gaudenean horretaz berba egin nahi dut).
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Ni bi telegram taldeetan nago eta orain arte ez dut arazorik
> ikusi
> >> bata
> >> eta besteak bultzatu dutenen artean, iritzi batzurekin guztiz
> ados ez
> >> egon arren.
> >> Osoitz
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >>
> >> Ez dut hitzaldia ikusi. Baina zein da zehazki arazoa? ni
> >> kokatzearren.
> >> a) norbaitek talderako HEL talderako diru-publikoa
> eskatu du?
> >>
> >> Hitz gutxitan, hezkuntza publikoaren arazoa diru publikoarekin
> >> konpontzen dela, hau sorpresa, ezta? Baina ez du zerikusirik
> LZrekin
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Hezkuntza publikoan sofware librea bultzatzen duen taldean
> >> finantzaketa
> >> publikoa hezkuntzarako eskatzea ez dut uste librezalerekin talka
> >> egiten
> >> duenik. Dirua software pribatibo gehiago jartzeko balitz bai.
> >>
> >> Osoitz
> >> Baina dirua publikoa eskatzeak badu talka Librezalerekin, ikus
> >> asanbladen aktak
> >> eta hori aldatu nahi bada, egin asnblada berri bat
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Librezale bera finantzatzearekin, ez hezkuntza
> finantzatzearekin edo
> >> osasuna finantzatzearekin.
> >>
> >> Osoitz
> >> Zeri buruz ari zara?
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> HEL, software librea hezkuntzan zabaldu nahi du. HEL
> diru-laguntzaz
> >> finantzatzea gauza bat da eta hezkuntza finantzatzea beste
> bat da.
> >> dirua talderako edo hezkuntzan sofware librea jartzeko?
> >>
> >> Osoitz
> >> Hezkuntzan Libre ez bada Librezale, nahi duena egin dezake
> >>
> >> txopi
> >> Osoitz, niri bururatzen zaidana Librezaleren bilera birtual bat
> >> egitea
> >> da. Jitsi bitartez adibidez. Gai-zerrendan puntu hau eta egoki
> >> ikustan
> >> baduzu(e) beste batzuk ere. Ados?
> >>
> >> Osoitz
> >> Orain? Kar
> >>
> >> alex gabilondo (Telegram)
> >> Nire amak esango luke: benga denok ohera!
> >>
> >> txopi
> >> Ez, aste pare bat barru adibidez. Eguna, ordua eta URLa
> >> erabakitzen joan
> >> gaitezke. Posta-zerrendan informatu. Eta hori guztia.
> >>
> >> txopi
> >> Bai, gabon.
> >> Viernes
> >>
> >> mikelgs
> >> Kaixo Osoitz, ni nintzen topaketa horretako moderatzailea eta
> ahal
> >> izan
> >> duguna egin dugu. Bakarrik esan nahi dut ondo ezagutzen ez
> zaitudan
> >> arren estimatzen zaitudala, zuk lagundu zenidan hasieran software
> >> itzultzeko kontu honetan eta gutxi baina beti ondo idazten duzu
> >> hemen.
> >> Aspaldi eskatu zenuen Librezaleren asanblada egiteko, eta
> konturatu
> >> nintzen ez zela aurrera atera. Ni ez naiz konektatuko, baina
> >> Txopik esan
> >> duena ideia ona dela uste dut. Egin itzazue bideobilerak, beharra
> >> dagoela dirudi.
> >> Hau da hau, pixa egitera altxa eta mobila hartu beharra...
> diossss
> >> 😅😅
> >>
> >> Karmel Uribarren (Telegram)
> >> Badago ikusterik 'Software librea hezkuntzan' hizpide izan zen
> >> topaketa
> >> hori? Eskertuko neuke. Eskerrik asko
> >> Karmel Uribarren (Telegram) cambió su imagen de perfil.
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Nik gertatutakoa ulertzeko ere eskertuko nuke.
> >>
> >> Osoitz
> >>
> >> mikelgs
> >>
> >> Kaixo Osoitz, ni nintzen topaketa horretako
> moderatzailea eta
> >> ahal
> >> izan duguna egin dugu. Bakarrik esan nahi dut ondo ezagutzen ez
> >> zaitudan
> >> arren estimatzen zaitudala, zuk lagundu zenidan hasieran software
> >> itzultzeko kontu honetan eta gutxi baina beti ondo idazten duzu
> >> hemen.
> >> Aspaldi eskatu zenuen Librezaleren asanblada egiteko, eta
> konturatu
> >> nintzen ez zela aurrera atera. Ni ez naiz konektatuko, baina
> >> Txopik esan
> >> duena ideia ona dela uste dut. Egin itzazue bideobilerak, beharra
> >> dagoela dirudi.
> >>
> >> Kaixo Mikel,
> >>
> >> Nola zu hemen berria zaren gauza batzuk ezin dituzu ezagutu, eta
> >> beraz
> >> ulertu, ulertzeko moduan azaltzen saiatuko naiz.
> >>
> >> Librezale sortu zenean baziren hainbat erakunde, talde eta
> enpresa
> >> antzeko gauzak egiten, Software Librea eta edo Euskararekin
> zerikusia
> >> zutenak, Librezalek besteek betetzen ez zuten hutsune bat bete
> >> nahi izan
> >> zuen, enpresen logika ekonomikoa zein administrazio publikoari
> >> zuzendutako eskaeretaz at bidea egitea ote zegoen esploratzeko,
> >> bazegoela demostratzeko.
> >>
> >> Egin zen bigarren asanblean jarri zen hau idatziz lehen
> aldiz, eta
> >> ia bi
> >> hamarkadako praxiak hau azpimarratu du, hau dela Librezaleren
> izaera,
> >> gauzak egiten dituen talde autonomo bat.
> >>
> >> Horrek ez dio zilegitasuna kentzen besteek egin dezaketenari,
> >> Librezalek
> >> bere buruari ezarritako egiteko era da, Librezaleren definizioa
> >> da, ez
> >> beste inorena. Librezalek zer egiten duen eta nola egiten duen
> >> mugatzen
> >> du, definitzen du.
> >>
> >> Denborarekin beste erakunde, talde eta enpresak edo desagertu
> dira
> >> edo
> >> egiteari utzi diote, hainbat arrazoi medio, eta nahiko bakarrik
> >> geratu
> >> da Librezale lan honetan.
> >>
> >> Ez dakit horrek demostratzen duen izaera autonomo hori
> erabaki zuzena
> >> zela, ala inor baino burugogorragoak garela, baina dagoena
> dago eta
> >> garena gara.
> >>
> >> Zoritxarrez Librezalek ez du bere burua ondo zaindu, eta oso
> >> garrantzitsuak diren asanbleak egitea ahaztu zaigu, dena jada
> esanda
> >> zegoelakoan edo.
> >>
> >> Agian horregatik printzipio horiekin talka egiten duten gauzak
> >> gertatu
> >> dira, ez asmo txarrez egindakoak, baina edonola ere Librezaleren
> >> definizioarekin talka egiten zutenak.
> >>
> >> Horietako bat, denborarekin talka egiten bukatu duena, Hezkuntzan
> >> Libre
> >> taldearen sorrera izan da.
> >>
> >> Talde hau Librezaleren orbitan sortzen da, baina oso bestelako
> >> irakurketa bat egiten bukatu du, administrazioari gauzak
> eskatu behar
> >> dizkiola uste du.
> >>
> >> Ez dut eztabaidatuko irakurketa zuzena ala okerra den, kontua da,
> >> Librezaleren definizioarekin talka egiten duela, eta beraz
> egokiagoa
> >> litzatekeela bere irakurketa hori bada, bere ibilbide propioa
> egingo
> >> balu, Librezalek bere unean egin zuen bezala, bere burua
> definituz
> >> besteekiko, aurretik zeuden horiekiko, desberdinduz.
> >>
> >> Hori Librezaleren izaera hiltzea baino egokiagoa litzateke, askoz
> >> egokiagoa.
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Bideoa ikusi nahi nuke. Atzo ez baizitzaidan garbi gelditu,
> >> administrazio laguntzak taldearentzat eskatzen ziren edo
> hezkuntzan
> >> software librea eta azpiegituretan inbertitzeko. Lehenak Osoitz
> >> (Telegram) dioen bezala librezale filosofiaz talka egiten
> duelako eta
> >> bigarrena aldiz nire iritziz administrazioak hartu beharko lukeen
> >> bidea
> >> baita, bere ardurak, hezkuntza ere, software librean
> oinarritzea eta
> >> horretan inbertitzea.
> >>
> >> Iñigo Gebara (Telegram)
> >> Nire ustez bigarrena jorratu zen baina ez nuen osorik ikusi. Hala
> >> ere,
> >> gauzak argi utzi behar dira eta batez ere librezalen
> ibilibide luzea
> >> duzuen horiek pisua duzuela uste dut. Hezkuntzan librezalek
> bilatu
> >> eta
> >> aurkitu zuen librezaleren aterkia baina talka baldin badago
> dena hitz
> >> egin daiteke.
> >> Nire aldetik besterik ez
> >>
> >> dabid
> >> Nire aldetik bakarrik aipatzea gozada bat dela eztabaida bat
> >> argumentuetan oinarritzen denean. Deskalifikazioan
> oinarritzea baino
> >> askoz sanoagoa, esango nuke.
> >>
> >> (Ezin nuen utzi esan gabe, dagokidanetik oso haserre bukatu
> nuelako
> >> atzo).
> >>
> >> Bigarren bidea jorratu izan da beti, hau da, administrazioari
> eskatu
> >> burujabetza teknologikoa (ez bakarrik soft librea) berma
> dadin. Bera
> >> baita horren erantzule. Edonola ere, atzo ezin izan nuen dena
> ikusi,
> >> baina esango nuke hala izango zela. Mikelek HEL ordezkatzen duen,
> >> beste
> >> hizlari guztiek nor bere burua (uste dut).
> >>
> >> Ez dut uste talka egiten duenik eta esango nuke ez dela lehen
> aldia
> >> Librezale admin publikoa interpelar zen duena. Hala ez bada
> zuzendu.
> >>
> >> dabid
> >> Bada ezpada, ze agian ez da nire mezua ongi ulertzen: dena
> den atzo
> >> admin publikoa interpelatu zuen taldea HEL izan zen, ez Librezale
> >> hemen
> >> aipatu zen moduan.
> >>
> >> Aterkin horretan esango nuke eroso sentitzen dela HEL, Librezale
> >> ez bada
> >> eroso sentitzen, eztabaidatu beharko da eta egin beharrekoak
> egin.
> >> Badagokio.
> >>
> >> @mikelgs:matrix.org <http://matrix.org> <http://matrix.org>
> >> Ni HeL-en sartu nintzenean (hemen baino lehenago), nahiko azkar
> >> entzun
> >> (edo irakurri?) nuen aparte zela Librezaletik. Orain ulertu dut
> >> Osoitzek
> >> aipatzen duen diferentzia. Eta esango nuke badagoela diferentzia:
> >> Librezalek erakutsi du posible dela EGIN eta listo,
> instituzioak (ia)
> >> interpelatu gabe soluzioa ekartzea (softwarea euskaratzea). Baina
> >> HeL-en
> >> lana beste bat da, hezkuntzan software librea (+euskaraz,
> +zerbitzari
> >> propioak, +eduki libreak...) sustatzea da. Hori uste dut ezin
> dugula
> >> EGIN (homeschooliñarekin-edo ez bada).
> >>
> >> Atzokoa eztabaidatzeko, hobe itxarotea bideoa ikusi arte. Ni
> >> printzipioz
> >> isilik egoten saiatuko naiz, irakurtzen eta ikasten.
> >>
> >> Egin / eskatu desberdintasuna oso garrantzitsua den; HeL-el
> Librezale
> >> izena edukitzea hemen ondo irizten den; eta abar egiteko,
> udara osoa
> >> duzuela uste dut. Momentu ona da.
> >>
> >> (...)
> >>
> >> gorkaazk
> >> Bilaketa azkar bat egin dut foro honetan "batzarra" ...
> >> "asanblada" eta
> >> talde honek 6 bat batzar nagusi egin zituen 2003-2010 eta
> ZERO azken
> >> hamar urteotan. Osoitzek behin eta berriro beste bat egin beharko
> >> genukeela aldarrikatu du... Erantzun positibo bat edo beste
> topatu
> >> dut
> >> (@Aldatsa, @Txopi... eta ixiltasuna edo broma-erantzunen bat ere
> >> bai...
> >> https://librezale.eus/wiki/Asanbladak
> >> Asanbladak - Librezale.eus
> >> Asanbladak Librezale.eus(e)tik Hona jo: nabigazioa , bilatu
> Morgako
> >> Ituna 2003-06-07 sorrera bilera Librezale II. Kongresua
> 2003-09-20
> >> asanbladako akta
> >> Telegram-Matrix foroa sortu zenetik, komunikazioa aldatu egin da,
> >> posta-zerrenda besterik erabiltzen ez zenean, mezu luzeagoak,
> >> landuagoak
> >> idazten ziren. Serioagoak.
> >> Bat-bateko mezularitzak azkartasuna, bizitasuna, saltsa
> ekarri du.
> >> Baina
> >> batzuetan zarata eta gaizki-ulertuak ere bai.
> >> Gogoratzen dut Librezale lehen batzar nagusira joan nintzenean
> >> galdetu
> >> nien taldean zeudenei ea nola hartzen ziren erabakiak. Gutxi
> >> gorabehera
> >> zera esan zidaten "erabakiak adosten ditugu". Hasieran sinesgaitz
> >> iruditu zitzaidan baina batzar hartan, behintzat, horrela gertatu
> >> zen:
> >> hartu ziren erabakiak aho batez hartu ziren eta egin
> beharreko lanak
> >> boluntarioen artean banatu ziren...
> >> Osoitzekin, Aldatsekin eta beste batzuekin bat nator: BADA GARAIA
> >> BATZAR
> >> NAGUSI BERRI BAT antolatzeko!
> >> Osoitzek gai zerrenda bat eta guzti bota zuen aurreko batean.
> >> josu_sailuente
> >>
> >> gorkaazk
> >> Horra Osoitzek bota zuen gai zerrenda(moztu-itsatsi eginda):
> >> ● Zer da Librezale: Lan talde gisa definitzen dugu gure burua.
> >> Hezkuntzaren inguruan sortutako erronka garrantzitsu bat dago
> baina
> >> adibidez NextCloud itzultzeko gai ez garela ematen du, gure lana
> >> alternatibak sortzea ez dela ere irakurri dut, eta horrek asko
> >> harritzen
> >> nau Librezaleren ADN-an beti egon delako alternatiba horiek
> euskarara
> >> ekartzea. Egin > hitz egin.
> >> ● Nola hartzen ditu erabakiak Librezalek: Tradizionalki
> asanbladatan
> >> hartzen ziren erabakiak, presentzialak. Aspaldi ez dela
> honelako bat
> >> egin.
> >> ● Zerk justifikatzen du asanblada bat. Librezaleren komunikazio
> >> kanaletan aipatu ere ez diren estrukturak sortu dira Librezale
> >> bertako
> >> parte litzatekeela aditzera emanez.
> >> ● Zer egin behar da Librezaleren izenean hitz egiteko, edo nola
> >> kudeatu
> >> genitzake asanblada bat justifikatzen ez dituzten gaiak.
> Librezaleren
> >> izenean hitz egin duten enpresa pribatuak ikusi ditut,
> Librezalerekin
> >> kontsultatu gabe ere bakarrik kideren bat Librezalekoa zelako,
> >> gutariko
> >> bakar batekin hitz eginda Librezalerekin hitz egiten zutela uste
> >> zuten
> >> instituzioak...
> >> ● Webgunea: Desastre bat eginda daukagu.
> >> ● Komunikazioa: Parasitoak agertu behar izan zaizkigu proiektu
> >> batzuei
> >> argia emateko.
> >> Ziur aski tratatu beharreko gai gehiago daude."
> >>
> >> txopi
> >> Ni asanblada bat egitearen alde: aurrez aurrekoa, online,
> orain edo
> >> aurrerago. 10 urte pasa dira azken bilera egin genuenetik? Hori
> >> konpondu
> >> beharra dago :-)
> >> josef se unió a la sala.
> >>
> >> txopi
> >> gorkaazk-k egindako ausnarketa guztiekin bat nator.
> >> Sábado
> >>
> >> txopi
> >> gebara99-k dioen bezala, dena hitz egin dezakegu eta HeL eta
> >> Librezale
> >> banatu, aldendu, mugak ezarri eta nahi dena. Baina nik esan
> >> beharra dut
> >> honetaz dezente ausnartu dudala, Librezalen ia hasieratik
> >> nagoelako eta
> >> HeL-en hasieratik eta talde biak guztiz konpatibleak eta
> osagarriak
> >> ikusten ditudala. Nire ustez super-aberasgarria izatena ari da
> >> bataren
> >> eta bestearen azpiegitura, lana, dinamikak, indarrak eta dena.
> >> Elkarrekin nola bizi zehaztu behar dugu, noski, baina elkarrekin
> >> banatuta baino askoz indar eta bizitasun handiagoa dugula ulertuz
> >> (nik
> >> behintzat hori sinesten dut goitik behera eta mila adibide
> ikusten
> >> ditut
> >> hori frogatzen dutena).
> >> Osoitz-ek aipatzen duen administrazioarekiko jarrera hori, ni ere
> >> ados
> >> nago desberdina dela. Baina Hezkuntzaren esparrua nork arautzen
> >> duen eta
> >> zein agente dituen kontuan izanda, guztiz logikoa iruditzen zait
> >> HeL-en
> >> jarrera eta ez dut Librezaleko itzultzaile autonomoen
> >> ingurugiroarekin
> >> berdindu behar denik uste. Talde bien desberdintasunez hitz
> egitea,
> >> ezagutzea eta ulertzea oso onuragarria izango dela uste dut eta
> >> biltzeak
> >> on egingo digula uste dut. Nik behintzat horrela ikusten dut.
> >>
> >> Osoitz
> >> Izena lehen taldeari dagokio
> >>
> >> txopi
> >> dabid-ek dioen bezala, topaketetan hezkuntzan dauden eta software
> >> librearen alde dauden pertsona desberdinei ahotsa eman nahi izan
> >> genien
> >> eta HeL-en partetik hitz egin zuen bakarra
> >> aurkezle/dinamizatzailea izan
> >> zen, mikelgs. Librezaleren izenean ez zuen inork hitz egin,
> noski.
> >> Edonola ere, hizlariek esan zituztenak HeL-en sintonia osoan joan
> >> zirela
> >> uste dut, baina onartu behar dut oraindik ez dudala ordu 1eko
> >> bideo osoa
> >> entzun, streamarekin arazo teknikoak izan genituelako eta
> ezagutza
> >> teknikoak genituztenak ikaragarri lanpetuta egon ginelako saioa
> >> burutzen
> >> zen bitartean.
> >> etxondoko eta besteok: saioa amaitu eta batera planifikatuta
> >> geneukana
> >> egiten saiatu ginen, bideoa hemen argitaratzea:
> >> https://peertube.social/accounts/librezale/
> >> Baina oso handia zen eta gaur arte ezin izan dugu igo eta
> igotakoan
> >> moderazio moduan geratu da :-(
> >> Librezale - Peertube.social
> >> https://librezale.eus/
> >> Beraz, instantzia horretako moderatzaile batek onartzeko zain
> gaude
> >> (horregatik ez da esteka horretan bideorik ikusten).
> >> HeL-eko talde eragilean gaudenok eskertuko genuke fedibertsoko
> >> konturen
> >> bat daukazuenok kontu hori jarraitzea. Horrek agian moderatzaile
> >> batek
> >> onartzeko zain dagoen bideoa (azkarrago) onartzen lagun dezake.
> >> Hori da
> >> gure esperantza behintzat :-)
> >> Eskerrik asko!
> >> Fedibertsoko konturen batekin esan nahi dut Peertube instantzia
> >> horretan
> >> edo beste edozeinetan kontua duzuenok, Mastodon kontua duzuenok
> >> (adibidez mastodon.eus), Pixelfed eta abar, estekatu dudan
> kontu hori
> >> jarraitzea ondo legokeela. Bigarren saioko bideoa ere bertara
> >> igotzea da
> >> plana.
> >> Eta orain lotara noa, oso egun luzea eta gogorra izan dut.
> Ondo izan
> >> guztiok.
> >>
> >> mikelgs
> >> Zuzenketatxo bat, une batean hizlari batek bai esan zuela
> "Hezkuntzan
> >> Librezalen hau defendatzen dugu...". Eta niri gustatu zitzaidan,
> >> hizlariak ere taldeko kide dela sentitzea eta adieraztea.
> >> @jutta:riotchat.de <http://riotchat.de> <http://riotchat.de>
> se unió a la sala.
> >> @ignacy:junta.pl <http://junta.pl> <http://junta.pl> salió de
> la sala.
> >> @lapav:junta.pl <http://junta.pl> <http://junta.pl> salió de
> la sala.
> >>
> >> @txopi:sindominio.net <http://sindominio.net>
> <http://sindominio.net>
> >> HeL topaketen 1. saioa ikusgai dago jada:
> >>
> https://peertube.social/videos/watch/65aef436-14b0-4c42-885a-27586e065dc7
> >> Hezkuntzan Librezale Topaketak: "Zelan bizi izan du konfinamendua
> >> hezkuntza komunitateak"
> >> **Hezkuntzan Librezale Topaketak: Zerbitzu publikoa, kode
> publikoa**
> >> Lehen saioa: "Zelan bizi izan du konfinamendua hezkuntza
> komunitateak"
> >> @bartosz:junta.pl <http://junta.pl> <http://junta.pl> salió
> de la sala.
> >> @walter:bau-ha.us <http://bau-ha.us> <http://bau-ha.us> se
> unió a la sala.
> >> Ayer
> >>
> >> @etxondoko Ander Elortondo (Telegram)
> >> Aupa!
> >> hartu dut denbora bideoa ikusteko.
> >> Lehen momentutik, bideoa ikusteke, galdera bakarra egin nuen
> >> sortutako
> >> liskarraren inguruan. Administrazioari laguntza HEL talderako edo
> >> administrazioaren funtzioak betetzeko inplikazio eskatzen ote
> zuten
> >> partaideek. Argi utz dezagun bata eta bestearen arteko aldea.
> >>
> >> Librezalek administrazio diru-laguntzetatik at jokatzea
> erabaki zuen,
> >> honek askatasuna ekartzen baitu esparru guztietan.
> >>
> >> Erabat ezberdina da, administrazioaren ardurak direnak,
> >> administrazioari
> >> eskatzea, Hezkuntza aurrera ateratzeko baliabideak nork jarri
> behar
> >> ditu? Formazioa irakasleei nork eman behar die? Zein software
> nahi du
> >> librezalek administrazioko zerbitzaritan eta nork ezarri eta
> mantendu
> >> behar du?
> >>
> >> Nik urdubete horretan ez dut diru-laguntza hitza bera ere entzun.
> >> (ihes
> >> egin bazait adierazi).
> >> Ez dut inor HEL talderi bideratutako laguntzarik eskatzen entzun.
> >>
> >> Librezale filosofiaz bat datozen mezu asko izan dira. Gainera
> >> idazkari
> >> bat, filosofia irakasle bat, aberasgarria benetan.
> >> Zorionak lan hau bideratu duzuen guztiori.
> >>
> >> Osoitz (Telegram) badakizu izugarri mirezten zaitudala eta
> >> errespetatzen
> >> ditudala diozunak, horregatik nire jarrera harriduratik abiatuta
> >> goiko
> >> bereizketa argitzen saiatzea izan zen. Bideoa ikusita nik uste
> >> bigarren
> >> kasuan gaudela, hots, librezalek hartutako erabakiekin inolako
> >> talkarik
> >> ez dagoen kasuan. Edonola, egin dezagun asanblada,
> lasaitasunez hitz
> >> egin, argudiatu eta erabaki.
> >>
> >> Izan libre izan euskaldun!
> >>
> >> Osoitz (Telegram)
> >> Motxilarekin Asturiaseko herri txiki batean bokata jatera gelditu
> >> nintzen. Gizon batek desbrozadorarekin kale bazterrean hazten
> ziren
> >> belarrak mozten zituen. Begira, esan zidan, tabernan daude
> guztiak
> >> Udalak hau egin beharko luke bestea egin beharko luke, egun
> batean
> >> beti
> >> berdina entzuteaz nazkatu nintzen eta nik egitea erabaki
> nuen. Nire
> >> kalea garbi dago.
> >>
> >> alex gabilondo (Telegram)
> >> Nik ere bideo osoa ikusi arte ez naiz ausartu nire iritzia ematen
> >> baina,
> >> behin ikusita, guztiz bat nator Anderrekin.
> >> Bideoan ez dut ikusi Librezalerentzat diru-laguntza
> eskaerarik edo
> >> antzekorik. Egia esateko administrazioari Hezkuntza laguntzeko
> >> eskaera
> >> garbirik ere ez. Horiek datozen osteguneko saioan aterako dira,
> >> seguru.
> >> Mahai ingurua Hezkuntzan Librezalek antolatu badu -mila esker
> >> horretan
> >> ibili zaretenoi- ez dut uste parte hartzaileei Hezkuntzan
> >> Librezalekoak
> >> izatea, are gutxiago Librezalekoak izatea eta Librezalearen
> >> izenean hitz
> >> egitea.
> >> Hezkuntzan Librezale sortzea Librezaleko kide baten ideia
> izan zen
> >> eta
> >> nik uste dut asmoa izan zela Librezalea taldeko komunikazioa ez
> >> betetzea
> >> hezkuntza inguruko gaiez.
> >> Denborak demostratu du ideia ona izan zela: hezkuntza arloko
> >> librezaleak
> >> ez ditugu aspertu eta hezkuntza arloko zenbait jende librezaleko
> >> eztabaida tekniko-linguistikoak ez ditu maite.
> >> Nik uste dut Hezkuntza Librezalek Librezale berari jende,
> ideia eta
> >> ekarpen interesgarriak egin dizkiola.
> >> Begiratu besterik ez dago azken urtean hezkuntzarekin
> lotutako zenbat
> >> itzulpen osatu diren. Azkena Iñigok Kdenlive-rekin egindako lana.
> >> Hezkuntzan Librezaleko partaideek lan handia egin dute software
> >> librea
> >> zabaltzen Durangoko Azokan, Errekaleorreko jardunaldian,
> SLren aldeko
> >> komunikatuarako sinadurak biltzen, aplikazioak euskaratzen...
> eta,
> >> zergatik ez, administrazioei software librea erabiltzeko eta
> >> ikasle-irakasleen datuen pribatutasuna bermatzea eskatzen.
> Egin eta
> >> eragin. Batak ez du bestea kentzen.
> >>
> >> HONEN ONDOREN Assar-ek bidali zuen mezua, dagoeneko posta
> zerrenda
> >> honetan jarri dena.
> >> _______________________________________________
> >> Librezale mailing list
> >> Librezale at librezale.eus
> >> https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale
> >>
> >>
> >> _______________________________________________
> >> Librezale mailing list
> >> Librezale at librezale.eus
> >> https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale
> >
> > _______________________________________________
> > Librezale mailing list
> > Librezale at librezale.eus
> > https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale
> >
>
>
> --
> Txopi.
> https://ikusimakusi.eus/
> PGP public key: http://ikusimakusi.eus/pub/2020/txopi.asc
> Fingerprint: 10E6 ED43 704B 2110 7B6E E5AB 6B56 524A 6B14 ACA4
> _______________________________________________
> Librezale mailing list
> Librezale at librezale.eus
> https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale
>
>
> _______________________________________________
> Librezale mailing list
> Librezale at librezale.eus
> https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale
>
--
Txopi.
https://ikusimakusi.eus/
PGP public key: http://ikusimakusi.eus/pub/2020/txopi.asc
Fingerprint: 10E6 ED43 704B 2110 7B6E E5AB 6B56 524A 6B14 ACA4
Librezale posta zerrendari buruzko
informazio gehiago