[Librezale] fosdem 2009

Julen julenx a bildua gmail.com
Ast, Ots 12, 19:30:35, CET 2009

2009/2/12 patxi gaztelumendi <patxi a bildua gaztelumendi.org>:
> Iepa lagunok.
>
> Lehen aldia da Fosdem bezalako ekimen erraldoi batean parte hartzen dudana.
> Ezjakintasunetik, gogo biziz nindoan Bruselara.
>
> Bidaiaz hurrengo bileran, hegazkinak, aireportuak, zitak, orduak... beste
> baterako.
>
> Larunbat eta igandeko ekitaldia zen Fosdem. Ostiralean garagardo festa bat
> zegoen, baina  nik lo egitea hautatu nuenez, horretaz besteek berba egin
> beharko dute. Gainera badakizue, euskaldunok arreta jartzen diegula munduko
> polizia komisaldegiei ezta? Bruselakoan ere izan zuten librezaleko kideen
> [...]

Aupa jendia,

Eskerrik asko Patxi lehenengo harria botatzeagatik. Kronika hori
subjetiboki osatze aldera nire lau txorakeriak botako ditut.

Niretzako ere lehenengo aldia zen FOSDEMen, urtero entzuten duzu
badela hor bilkura (Ibon ere bertan egon zen![1]), baina jakin-minez
geratzen zara nola izango den barrutik -- eta zerbeza probatu gabe,
klaro.

Joanekoan, bi eta bi irten ginen Madrildik eta Loiutik. Agian detaille
gehiegitan sartzea komeni ez den komeria batzuk izan genituen
elkarrekin juntatzeko, baina esan dezakegu ondo ikasi dugula Brusela
inguruan bi aireportu daudela, bata bestea baino gertuago, baina bi.

Gosea asetu eta Friday Beer Event-era inguratu ginen, trago batzuk
hartu asmoz. Uste dut taberna batean horrenbeste hacker ez nuela
sekula ikusi. Bitxikeria gisa, 2004 zerbeza mota zituzten aukeran.
Komeriekin jarraitzeko ordea, azken tragoa hartzera barrara inguratu
ginenean gauzak esertzeko lekuan utzita, guretako bati kartera lapurtu
zion graziosoren batek, beraz komisariatik pasatzea tokatu zitzaigun
gaua umore onez amaitzeko. Bide batez, esan beharra dago tokatu
zitzaizkigun gaueko turnoko poliziak denetik zirela jatorrak ezik.

Beraz, apenas lorik egin gabe ekin behar izan genion bigarren egunari.
Pixka bat berandu iritsi ginen, baina osorik eta koordinatuta, ez dela
gutxi.

Jendetza zebilen ULBn. Aurretik fitxatutako hitzaldiak genituen, ildo
ezberdinetakoak. Esan behar da FOSDEM batez ere garatzaileen bilgunea
dela, beraz hitzaldi askok eta askok maila tekniko erdi/altua zuten.
Sakabanatuta ibili ginen: GNOME, Mozilla, MySQL, Debian, ... bakoitza
bere saltsan.

Zapatu gauez, Mozillak gonbidatutako afarira joateko aukera izan
genuen (Patxi bere lagunekin geratu zen), Grand Place bertan, jatetxe
dotore bateko hirugarren pisuan, leiho ondoan plazara begira garagardo
banarekin eskutan. Orduan konturatzen zara halako asteburu batean,
urrutira joan arren, denboraren mugak tokia ezagutzeko muga ere
ezartzen duela. Baina konpainia onean tertulia badago, momentua
aprobetxatu besterik ez dago. Gaua gehiegi luzatu gabe agurtu genuen.

Igandea lo gehiago eginda hasi genuen, baina galbana ez zigun inork
kentzen. ULBra hurbildu eta zapatuan bezala, bakoitza bere saltsara.

Pertsonalki, Mozillako hitzaldiei ez nien kasu gehiegirik egin,
larunbatez lehenengo bi-hirutara joan nintzen eta aurreko
ekitaldietako diskurtso bera errepikatzen zela ikusita, bestelako urak
probatzeko aukera baliatu nuen.

Hala ere nik uste hitzaldiez gain, onena fakultateko pasiloetan
usaintzen zen anbientea zela. Networkinga. Honekin hitz egin, hura
ezagutu, bestea saludatu, ... infinitu aukera dituzu, era guztietako
proiektuak baitaude eta ingelesez hitz egiteko zama gainetik kenduz
gero proiektuen arduradun nagusiekin bertatik bertara hitz egin
dezakezu.

Inpresioak: ze txikiak garen munduaren aurrean. Galderak: nolatan ez
zegoen euskaldun gehiago gu lauroz gain? Sentsazioak: bueltatu beharra
dago.

Holaxe gutxi gorabehera, neka-neka eginda eta zaku-patatak bezela
kasik, S71 autobusa hartu, Gare Cèntralen trenera igo, aireporturako
bidea hartu eta Loiura berriz ere.

Asteburu diferente bat, FOSDEM.

Julen.

[1] http://www.mundurat.net/pipermail/librezale/2006-February/000975.html