<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
      charset=windows-1252">
  </head>
  <body>
    <p>Kaixo:</p>
    <p>Ez nintzen izan testu horren sorkuntzan baina kontrakoa
      errealitateari uko egitea da.  Zergatik hautatu da google? Argi
      eta garbi, Patxi Lopezek medio gabe martxan jarri zuen abiarazte
      bikoitzaren arazoak ekiditeko. Klaustroetan zegoen arazo larri bat
      zen klaseko ordua erdira murrizten zela, ez zelako aparatuak
      martxan jartzea lortzen eta eskolan ez zegoelako mediorik arazo
      horri irtenbide bat emateko.</p>
    <p>Errealistak izan behar dugu. Arazoak sortzen dituzten
      proposamenak atzera urratsak izango dira gure librezaletasunean.
      Migrazio oker batek hurrengo aldaketak eragozten ditu.</p>
    <p>Ematen diren urrats guztiak onak izan behar dira bestela
      multinazional horiek bide denak erabiliko dituzte dena hankaz gora
      jartzeko.<br>
    </p>
    <p>Pedagogikoki googleren classroom kaka bat da (hala dio HUHEZIKO
      nire emazteak) baina ez du kale egiten inoiz, beti dabil.
      Irakasleak klasea eman dezake kaka batekin bada ere eta klaseaz
      ari da eta ez informatikaz (ulertzen ez duen gaia eta gorroto
      duena ezjakin jartzen baitio ikasle guztien aurrean). <br>
    </p>
    <p>Analisian argi izan behar ditugu zeintzuk diren erabakiak
      hartzeko arrazoiak. Moodle mila buelta ematen dio classroom bati,
      baina badakite txukun jartzen eta konfiguratzen? klaustroak badu
      horretarako borondaterik?</p>
    <p><br>
    </p>
    <p>Nire iritzi xumean borondatea eta interesa erakusten dute
      ikastetxetan jarri beharko genituzke indarrak eta lor dezagun
      horiek babes ditzala jaurlaritzak. Helburua arrakasta izan behar
      du ez ezarpen masiboa.</p>
    <p>Arrakastarantz bidera ditzagun denak, arrakasta izan dadila
      bilatzen dena.<br>
    </p>
    <p>izan libre izan euskaldun!</p>
    <p>Ander Elortondo</p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">21/6/3 20:35(e)an, Alexander Gabilondo
      , Librezale-en bidez igorleak idatzi zuen:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:f445c7dd-4020-c5e2-b07e-2c7d51f37ce8@disroot.org">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=windows-1252">
      <p>Gainetik irakurri dut Euskararen Aholku Batzordearen Ingurune
        Digitalean Euskara Sustatzeko batzordeak argitaratutako aholkuak
        eta inpresio pobrea eman dit orokorrean eta bereziki hezkuntza
        alorrean.</p>
      <p>Hitz politak baina neurri zehatz gutxi eta batzuk nahiko
        inkoherenteak, hala nola, animatzea profesionalei (argitaletxeei
        ulertzen dut)  sortutako hezkuntza-materialak lizentzia librean
        jartzea. 35. orr.</p>
      <p>Baina penagarriena iruditu zait Hezkuntza komunitateko gailuak
        euskaraz konfiguratu atalean (7.2) Linuxen gainean software
        libre eta euskaratuta instalatzea errazagoa dela aitortu ondoren
        horrela dio:</p>
      <p>"Azpimarratu da erabaki horiek hartzeko garaian, hizkuntza ez
        dela izaten irizpide bakarra. Pedagogikoki eskaintzen dituzten
        aukerek, erosotasunak eta kudeaketan egon litezkeen zailtasunek
        pisu handia izaten dute erabakia hartzeko garaian.<br>
        Google Suite erabiltzea, esaterako, erraza da erabiltzaileen
        tzat, besteak beste, ohituta daudelako hartara, elkarlanerako
        aukera ona eskaintzen duelako eta mantenu lanak erosoagoak
        direlako. Gauza bera gertatzen da Microsoften tresnekin. Aldiz,
        <b>Linuxen gainean lan egiteko oinarrizko tresnak euskaratuta
          badaude ere, gehiago behar dira. Horretaz gain, Linuxen
          soportea eta mantentze-lana arazo izan litezke, ikastetxe
          barruan gaia</b><b> </b><b>kontrolatzen duen jendea egotea
          eskatzen duelako</b>".</p>
      <p>Hau da Linuxen ez omen dago nahiko tresna euskaraz eta Google
        eta Microsoften alde egiten du batzordeak erosotasunagatik,
        erabiltzaileak ohituta daudelako multinazionalen produktuak
        erabiltzen -gazteleraz-  eta eskoletan Linuxerako mantentze eta
        soportea eman ez delako.  Ederra batzordearen lana. Hori bada
        aholkatzen duena ulergarria da Hezkuntzak chromebook eta
        windowsen alde egin duen apustua. Edo alderantziz da: erabakia
        hartu dute eta gero batzordeari iradoki diote hori aholkatzea?<br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <p> <br>
      </p>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Librezale mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Librezale@librezale.eus">Librezale@librezale.eus</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale">https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>