<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
      charset=windows-1252">
  </head>
  <body>
    <p>Ez nintzen Moodlez ari ("Jan Google mila miloi eulik ezin dira
      nahastu"), software libreaz eta Linuxez ari nintzen.</p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">21/6/4 06:59(e)an, Ander Elortondo ,
      Librezale-en bidez igorleak idatzi zuen:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:408dcbea-bc93-7100-dd95-b559eb9a81c8@debagoiena.eus">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=windows-1252">
      <p>Kaixo:</p>
      <p>Ez nintzen izan testu horren sorkuntzan baina kontrakoa
        errealitateari uko egitea da.  Zergatik hautatu da google? Argi
        eta garbi, Patxi Lopezek medio gabe martxan jarri zuen abiarazte
        bikoitzaren arazoak ekiditeko. Klaustroetan zegoen arazo larri
        bat zen klaseko ordua erdira murrizten zela, ez zelako aparatuak
        martxan jartzea lortzen eta eskolan ez zegoelako mediorik arazo
        horri irtenbide bat emateko.</p>
      <p>Errealistak izan behar dugu. Arazoak sortzen dituzten
        proposamenak atzera urratsak izango dira gure librezaletasunean.
        Migrazio oker batek hurrengo aldaketak eragozten ditu.</p>
      <p>Ematen diren urrats guztiak onak izan behar dira bestela
        multinazional horiek bide denak erabiliko dituzte dena hankaz
        gora jartzeko.<br>
      </p>
      <p>Pedagogikoki googleren classroom kaka bat da (hala dio HUHEZIKO
        nire emazteak) baina ez du kale egiten inoiz, beti dabil.
        Irakasleak klasea eman dezake kaka batekin bada ere eta klaseaz
        ari da eta ez informatikaz (ulertzen ez duen gaia eta gorroto
        duena ezjakin jartzen baitio ikasle guztien aurrean). <br>
      </p>
      <p>Analisian argi izan behar ditugu zeintzuk diren erabakiak
        hartzeko arrazoiak. Moodle mila buelta ematen dio classroom
        bati, baina badakite txukun jartzen eta konfiguratzen?
        klaustroak badu horretarako borondaterik?</p>
      <p><br>
      </p>
      <p>Nire iritzi xumean borondatea eta interesa erakusten dute
        ikastetxetan jarri beharko genituzke indarrak eta lor dezagun
        horiek babes ditzala jaurlaritzak. Helburua arrakasta izan behar
        du ez ezarpen masiboa.</p>
      <p>Arrakastarantz bidera ditzagun denak, arrakasta izan dadila
        bilatzen dena.<br>
      </p>
      <p>izan libre izan euskaldun!</p>
      <p>Ander Elortondo</p>
      <p><br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <div class="moz-cite-prefix">21/6/3 20:35(e)an, Alexander
        Gabilondo , Librezale-en bidez igorleak idatzi zuen:<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:f445c7dd-4020-c5e2-b07e-2c7d51f37ce8@disroot.org">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=windows-1252">
        <p>Gainetik irakurri dut Euskararen Aholku Batzordearen Ingurune
          Digitalean Euskara Sustatzeko batzordeak argitaratutako
          aholkuak eta inpresio pobrea eman dit orokorrean eta bereziki
          hezkuntza alorrean.</p>
        <p>Hitz politak baina neurri zehatz gutxi eta batzuk nahiko
          inkoherenteak, hala nola, animatzea profesionalei
          (argitaletxeei ulertzen dut)  sortutako hezkuntza-materialak
          lizentzia librean jartzea. 35. orr.</p>
        <p>Baina penagarriena iruditu zait Hezkuntza komunitateko
          gailuak euskaraz konfiguratu atalean (7.2) Linuxen gainean
          software libre eta euskaratuta instalatzea errazagoa dela
          aitortu ondoren horrela dio:</p>
        <p>"Azpimarratu da erabaki horiek hartzeko garaian, hizkuntza ez
          dela izaten irizpide bakarra. Pedagogikoki eskaintzen dituzten
          aukerek, erosotasunak eta kudeaketan egon litezkeen
          zailtasunek pisu handia izaten dute erabakia hartzeko garaian.<br>
          Google Suite erabiltzea, esaterako, erraza da erabiltzaileen
          tzat, besteak beste, ohituta daudelako hartara, elkarlanerako
          aukera ona eskaintzen duelako eta mantenu lanak erosoagoak
          direlako. Gauza bera gertatzen da Microsoften tresnekin.
          Aldiz, <b>Linuxen gainean lan egiteko oinarrizko tresnak
            euskaratuta badaude ere, gehiago behar dira. Horretaz gain,
            Linuxen soportea eta mantentze-lana arazo izan litezke,
            ikastetxe barruan gaia</b><b> </b><b>kontrolatzen duen
            jendea egotea eskatzen duelako</b>".</p>
        <p>Hau da Linuxen ez omen dago nahiko tresna euskaraz eta Google
          eta Microsoften alde egiten du batzordeak erosotasunagatik,
          erabiltzaileak ohituta daudelako multinazionalen produktuak
          erabiltzen -gazteleraz-  eta eskoletan Linuxerako mantentze
          eta soportea eman ez delako.  Ederra batzordearen lana. Hori
          bada aholkatzen duena ulergarria da Hezkuntzak chromebook eta
          windowsen alde egin duen apustua. Edo alderantziz da: erabakia
          hartu dute eta gero batzordeari iradoki diote hori aholkatzea?<br>
        </p>
        <p><br>
        </p>
        <p> <br>
        </p>
        <br>
        <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Librezale mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Librezale@librezale.eus" moz-do-not-send="true">Librezale@librezale.eus</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale" moz-do-not-send="true">https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Librezale mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Librezale@librezale.eus">Librezale@librezale.eus</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale">https://librezale.eus/cgi-bin/mailman/listinfo/librezale</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>