<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1252">
</head>
<body>
<p>Gainetik irakurri dut Euskararen Aholku Batzordearen Ingurune
Digitalean Euskara Sustatzeko batzordeak argitaratutako aholkuak
eta inpresio pobrea eman dit orokorrean eta bereziki hezkuntza
alorrean.</p>
<p>Hitz politak baina neurri zehatz gutxi eta batzuk nahiko
inkoherenteak, hala nola, animatzea profesionalei (argitaletxeei
ulertzen dut) sortutako hezkuntza-materialak lizentzia librean
jartzea. 35. orr.</p>
<p>Baina penagarriena iruditu zait Hezkuntza komunitateko gailuak
euskaraz konfiguratu atalean (7.2) Linuxen gainean software libre
eta euskaratuta instalatzea errazagoa dela aitortu ondoren horrela
dio:</p>
<p>"Azpimarratu da erabaki horiek hartzeko garaian, hizkuntza ez
dela izaten irizpide bakarra. Pedagogikoki eskaintzen dituzten
aukerek, erosotasunak eta kudeaketan egon litezkeen zailtasunek
pisu handia izaten dute erabakia hartzeko garaian.<br>
Google Suite erabiltzea, esaterako, erraza da erabiltzaileen tzat,
besteak beste, ohituta daudelako hartara, elkarlanerako aukera ona
eskaintzen duelako eta mantenu lanak erosoagoak direlako. Gauza
bera gertatzen da Microsoften tresnekin. Aldiz, <b>Linuxen
gainean lan egiteko oinarrizko tresnak euskaratuta badaude ere,
gehiago behar dira. Horretaz gain, Linuxen soportea eta
mantentze-lana arazo izan litezke, ikastetxe barruan gaia</b><b>
</b><b>kontrolatzen duen jendea egotea eskatzen duelako</b>".</p>
<p>Hau da Linuxen ez omen dago nahiko tresna euskaraz eta Google eta
Microsoften alde egiten du batzordeak erosotasunagatik,
erabiltzaileak ohituta daudelako multinazionalen produktuak
erabiltzen -gazteleraz- eta eskoletan Linuxerako mantentze eta
soportea eman ez delako. Ederra batzordearen lana. Hori bada
aholkatzen duena ulergarria da Hezkuntzak chromebook eta windowsen
alde egin duen apustua. Edo alderantziz da: erabakia hartu dute
eta gero batzordeari iradoki diote hori aholkatzea?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p> <br>
</p>
</body>
</html>